معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد: امسال تعداد ۳۰ هزار و ۴۹۰ دانش آموز کلاس اولی سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش یزدفرداسعیده بهادر زاده با بیان اینکه اولویت آموزش و پرورش آموزش حضوری است، گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد ۳۰ هزار و ۴۹۰ دانش آموز کلاس اولی سال تحصیلی خود را آغاز کردند، که این آمار حدود دو هزار نفر بیشتر از پیش بینی قبلی است.

وی با بیان اینکه امسال حدود هفت هزار دانش آموزش پیش دبستانی نیز به مدرسه رفتند، افزود: از روز شنبه مدارسی که شرایط لازم برای آموزش حضوری را دارند، با توجه به برنامه ریزی در شورای هر مدرسه که با حضور نمایندگان اولیا و مربیان انجام می‌شود، چگونگی حضور دانش آموزان در مدارس را اعلام می کنند.

 معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه آموزش حضوری هیچ گاه نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شده و در بهترین حالت ۵۰ تا ۶۰ درصد مفاهیم آموزش داده نمی‌شود، ادامه داد: از شنبه سوم مهر ماه، هر مدرسه‌ای که شرایط لازم را برای حضور داشته باشد باید وضعیت خود را در شورای منطقه بررسی کرده و به آموزش و پرورش منطقه اعلام کند.

 بهادرزاده با اشاره به بازگشایی کامل مدارس پس از تکمیل واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان اظهار داشت : خانواده‌ها علاوه بر همراه کردن ملزومات بهداشتی با دانش آموز در مدرسه، در صورتی که دانش آموز دچار بیماری، هر چند اندک باشد از حضور وی در مدرسه پرهیز شود.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۴۹ هزار و ۴۲۷ دانش آموز یزدی در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند، افزود: به جز دانش آموزان مقطع اول، اولویت آموزش‌های حضوری با دروس عملی و کارگاهی به ویژه در هنرستان‌ها است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا