آیت‌الله اعرافی امام‌جمعه میبد در دیدار مدیرعامل شرکت کوثر که فرماندارمیبد هم حضور داشت گفت: کلیدی‌ترین مسئله استان آب است و واقعاً باید همه مردم، مسئولین و صنایع در استان در کنار هم قرار گیرند تا مسئله آب حل شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، امام‌جمعه میبد بابیان اینکه مسئله آب در استان نیازمند ظرفیت‌ها و پشتیبانی‌ها و استعدادهای داخل و بیرون استان است گفت: باید با تهیه فهرستی از ظرفیت‌های داخلی و بیرونی استان، انسجام هرچه تمام برای حمایت از طرح انتقال آب صورت گیرد.

وی تصریح کرد: دولت هرچه در حوزه آب سرمایه‌گذاری کند برای کل کشور مهم است چراکه اگر یزد را به لحاظ آب روی پا نگه‌داریم جلوی پیشرفت کویر را گرفته‌ایم و انگار کل کشور را نگه‌داشته‌ایم.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: در خصوص منطقه ویژه اقتصادی شهرستان میبد هم باید به پیوست‌های آلایندگی توجه شود.

نصیری مدیرعامل شرکت کوثر هم گفت: مطالعات طرح انتقال آب به استان با حضور 400 مشاور شروع‌شده است.

نصیری با اشاره به اعتبار 50 هزار میلیارد تومانی طرح آب انتقالی به استان با ظرفیت 250 لیتر در ثانیه گفت: با توجه به نظر کارشناسان فنی، انتقال آب از خلیج‌فارس به‌صرفه نیست و از سوی دیگر به خاطر بالا بودن شوری آب در طولانی‌مدت موجب خردگی و استهلاک شبکه آب‌رسانی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به پایین بودن شوری آب دریای عمان و پایین بودن هزینه شیرین سازی، انتقال آب به استان یزد از دریای عمان به‌صرفه‌تر است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا