حسین فلاح فرماندارمیبد به همراه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج از یک کارگاه کار بافی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، فرماندارمیبد با اشاره به استقبال بانوان میبدی از حضور در کارگاه‌های زیلوبافی، کار بافی و دیگر صنایع‌دستی گفت: این کار علاوه بر تنوع صنایع‌دستی و رونق اقتصادی و گردشگری، امیدآفرینی و سرزندگی بین بانوان را هم به دنبال دارد.

خانم ربابه کریمیان که با همراهی همسرش حجت‌الاسلام احمدرضایی این کارگاه را راه‌اندازی کرده است گفت: این کارگاه را با 5 دستگاه کار بافی در محل استیجاری و با 200 میلیون تومان هزینه راه‌اندازی کرده‌اند.

 کریمیان بابیان اینکه این کارگاه کار بافی علاوه بر بافندگی دوره‌های آموزشی هم برای بانوان برگزار می‌کند افزود: در حال حاضر 13 نفر به‌صورت مستقیم در دو شیفت در این کارگاه مشغول کار هستند و تاکنون 400 نفر هم آموزش‌دیده و در خانه‌های خود مشغول کار هستند.

کریمیان گفت: در این کارگاه بیش از 20 نوع محصول ازجمله شال، دستمال، حوله مسافرتی، دستگیره آشپزخانه، دمی، پلاس، کوسن مبل، پارچه‌های مانتو، عروسک بافی و روکش تشک تولید و روانه بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: تاکنون از هیچ جایی تسهیلات دریافت نکردیم و از مسئولین درخواست داریم برای توسعه و پایداری این کارگاه از ما حمایت و تسهیلات کم‌بهره برای ما اختصاص دهند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا