رییس مجمع نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه به بخش تعاونی گفت: آنچه در بحث اقتصاد به مردمی بودن آن توجه داریم در واقع همان رویکرد تعاونی است و باید از ظرفیت‌های قانونی به نحو مناسب برای تقویت و تحقق جایگاه واقعی تعاونی‌ها استفاده شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد: محمدصالح جوکار در نشست هم‌اندیشی مسئولان یزد با هیات رییسه و بازرسان اتاق تعاون و فعالان بخش تعاونی استان افزود: در برنامه ششم تاکید شد ۲۵ درصد اقتصاد کشور باید مربوط به این بخش باشد در حالی که این رقم تنها پنج درصد است.

وی با بیان اینکه بحث تعاون در قرآن و فرهنگ خیلی تاکید شد و انسان ها به صورت ذاتی اهل تعاون است، تشکیل جوامع بشری را نشان دهنده روحیه تعاون پذیری مردم دانست و اظهار داشت:  قانون اساسی ایران ،  اقتصاد را به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی تقسیم کرد و مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی هم قرار بود بیشتر به تعاونی ها توجه شود ولی این موضوع محقق نشد.

نماینده مردم یزد و اشکذر و بخش ندوشن در مجلس  یازدهم  گفت: حرف‌های بسیار خوبی در ارتباط با موارد مختلف از جمله تعاون گفته می شود، ولی در حوزه تعاونی‌ها نتوانستیم حرف‌هایی که زده شده  را عملیاتی  کنیم و به همین دلیل تعاونی‌ها همچنان از جایگاه واقعی خود دور و از آن فاصله دارد.

جوکار خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها در تولید و توزیع درآمد سالم‌ترین شبکه‌ها و تشکیلات به حساب می‌آیند و اگر از طریق تعاونی‌ها اقدام به حضور در اقتصاد کنیم اثربخشی بالایی را مشاهده خواهیم کرد.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: ظرفیت‌های دیده شده در برنامه ششم و پیشنهادهای جدید از سوی اتاق تعاون به نمایندگان مجلس ارایه شود تا در برنامه هفتم  برای تقویت جایگاه تعاونی‌ها درج شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا