رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد از محکومیت مدیر عامل یکی از مؤسسات حقوقی به جرم جعل عنوان و کسب منافع نامشروع خبر داد.

به گزارش یزدفردا: مجید فرهمند زاده گفت: در پی وصول شکایاتی در خصوص سودجویی فردی با استفاده از عنوان وکیل رسمی دادگستری، موضوع در دستور کار حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت. پس از بررسی مشخص شد که فرد مورد نظر از وکلای دادگستری نبوده و با استفاده از عدم آگاهی مراجعین و آشنایی نسبی به امور حقوقی و ارتباطاتی که با برخی از وکلا داشته توانسته با تظاهر به حرفه وکالت، اقدام به کسب منافع نامشروع کند.

وی افزود: با بررسی‌های تکمیلی مشخص شد این فرد با ثبت موسسه حقوقی و با مشارکت یکی از وکلا اقدام به تاسیس دفتر کرده و از طریق برخی اقدامات متقلبانه از جمله استفاده از آرم و پرچم کانون وکلا و شرکت در گردهمایی صنفی این قشر و انتشار تصاویر خود با اعضای کانون در صفحات اجتماعی، اقدام به فریب سوژه‌های خود نموده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: متاسفانه یکی از وکلای کانون وکلای استان یزد با استقرار در دفتر موسسه و در اختیار گذاشتن قرارداد و وکالت نامه سفید امضا به متهم در ارتکاب بزه مداخله در امر وکالت مساعدت کرده که در نهایت و پس از سیر مراحل قانونی، مدیرعامل موسسه به جرم مداخله در امر وکالت و وکیل مذکور نیز به جرم معاونت در این جرم محکوم و رأی محکومیت صادره نیز قطعی شده است.

وی بر برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی به منظور حفظ آرامش روانی جامعه حقوقی استان تأکید کرد و گفت: انتظار است برخی اعضای صنفی حِرَف مختلف، شرافت، شأن و اعتبار شغلی خود را فدای مطامع دنیوی نکرده و در راستای حفظ و ارتقای جایگاه و اعتبار شغلی و سرمایه اجتماعی تلاش کنند و به خود اجازه ندهند که برخی از افراد سودجو و فرصت طلب با اقدامات مجرمانه خود به اعتبار یک صنف لطمه وارد کنند.

فرهمند زاده دقت بیشتر شهروندان در استفاده از وکیل و یا هر نوع فعال حرفه‌ای در صنوف مختلف را خواستار شد و بیان داشت: مردم باید بدانند به صِرف استفاده از یک میز و ملزومات اداری و یا برخی تجهیزات تشریفاتی صنوف نمی‌توان اعتماد کرد بلکه باید پروانه کسب و یا جواز کار را رؤیت کرد و حتما از مراجع ذیربط استعلام گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا