مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: بانک‌های عامل به‌عنوان یاوران کمیته امداد در بخش اشتغال سال گذشته نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح استان داشتند.

به گزارش یزدفردا: مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: بانک‌های عامل به‌عنوان یاوران کمیته امداد در بخش اشتغال سال گذشته نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح استان داشتند.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد در دیدار با مدیران بانک‌های عامل و نمایندگان دستگاه‌های اجرائی مرتبط با موضوع اشتغال، گفت: بانک‌های عامل به‌عنوان یاوران کمیته امداد در بخش اشتغال سال گذشته نقش مهمی در ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح استان داشتند.

وی افزود: تبدیل‌شدن تسهیلات اعطایی به شغل مناسب و پایدار ازجمله دغدغه‌های کمیته امداد است و کارشناسان اشتغال این نهاد برای دستیابی به این هدف مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: ازجمله فعالیت‌های ارزشمند حوزه اشتغال کمیته امداد همراهی مددجویان مستعد اشتغال از بدو آغاز فرایند ایجاد اشتغال تا دستیابی آنان به شغل پایدار و درآمدزا است.

وی ادامه داد: کمک به مهارت‌آموزی مددجویان بر اساس شرایط محیطی اشتغال و وضعیت جسمانی مددجو و استعداد و خلاقیت فرد، تأمین سرمایه اولیه در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال، کنترل، نظارت و هدایت و حمایت مستمر بر طرح‌های اشتغال مددجویی، بازاریابی و فروش و عرضه محصولات و خروج تدریجی مددجویان مستقل و خودکفا شده از چرخه حمایتی ازجمله فرآیندهای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان تحت حمایت است.

شجاعان با اشاره به اینکه معوقات بانکی مددجویان کمیته امداد کمتر از شش درصد ادامه داد: وام‌های اعطایی به مددجویان تحت حمایت برای راه‌اندازی کسب‌وکار کوچک اثر عمیقی در اقتصاد خانواده‌ها به‌ویژه مناطق روستایی دارد.

وی افزود: بانک‌ها با درک شرایط کنونی جامعه و همچنین وضعیت اقشار نیازمندی که برای دریافت تسهیلات اشتغال به آن‌ها مراجعه می‌کنند، یاور کمیته امداد در توانمندسازی محرومان و مددجویان این نهاد باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا