"مصطفی صادقیان" بخشدار مرکزی تفت گفت: در طول 150 روزی که از حضورم در بخشداری مرکزی تفت می‌گذرد از 328 روستا و آبادی این بخش بازدید کرده و مشکلات و کمبودهای این روستاها را شناسایی و اولویت‌بندی نموده و پویش اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای این بخش آغازشده است.

مصطفی صادقیان" بخشدار مرکزی تفت گفت: در طول 150 روزی که از حضورم در بخشداری مرکزی تفت می‌گذرد از 328 روستا و آبادی این بخش بازدید کرده و مشکلات و کمبودهای این روستاها را شناسایی و اولویت‌بندی نموده و پویش اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای این بخش آغازشده است.

صادقیان با اشاره به اینکه بخش مرکزی تفت بزرگ‌ترین بخش استان یزد است؛ بیان داشت: بخش مرکزی تفت از 489 پارچه روستا و مزرعه تشکیل‌شده که 347 روستا و مزرعه آن دارای سکنه است و سعی شده مسائل و مشکلات این مناطق احصا شود.

بخشداری مرکزی تفت به آغاز پویش اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای این بخش اشاره و خاطرنشان کرد: 165 پروژه بااعتبار یک‌صد و شصت‌وهفت میلیارد ریال در روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری آغاز و انعقاد قرارداد شده که از این تعداد 94 پروژه اتمام و مابقی تا پایان آبان ماه به بهره‌برداری خواهد شد و بخشی از مشکلات مردم ساکن این مناطق رفع خواهد شد.

صادقیان به جزئیات این پروژه‌ها اشاره و تصریح نمود: ساخت و تکمیل ۴ مورد پارک بین محله‌ای روستایی به متراژ تقریبی ده هزار مترمربع، ساخت ۴ مجموعه چمن مصنوعی، هشتادوهشت هزار مترمربع آسفالت خیابان و معابر روستایی، چهارده هزار و پانصد متر طول سنگ جدول‌گذاری، اجرای پنج هزار و دویست مترمربع دیوار سنگی، یازده هزار و چهارصد مترمربع سنگفرش، هشت هزار و هشت‌صد مترمربع پیاده‌روسازی و موزاییک فرش محوطه ازجمله پروژه‌های اتمام یافته و یا در حال اجرا در روستاهای بخش مرکزی تفت است.

این مقام مسئول به تقدیر از تلاش‌های نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مردم روستاهای بخش مرکزی پرداخت و تصریح نمود: دکتر میر محمدی با تلاش شبانه‌روزی در حال تلاش برای تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه‌های متعدد در روستاهای این بخش است و به‌ویژه در حوزه سلامت اقداماتی مانند تکمیل ۶ واحد مرکز جامع سلامت و اورژانس ۱۱۵ و خانه پزشک از اعتبارات خیری و دولتی نتیجه تلاش‌های نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی است.

بخشدار مرکزی تفت کم‌آبی را یکی از مشکلات بزرگ این بخش دانست و بیان داشت: برای رفع مشکلات کم‌آبی مشارکت و پیگیری در آب‌رسانی سیار در روستاها در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌ها و رایزنی‌ها شاهد افزایش آب‌رسانی سیار به روستاهای این بخش بودیم و تهیه و تحویل ۶ عدد تانکر آب سیار در روستاها نیز در این مدت برای کاهش مشکل تأمین آب شرب و بهداشت مردم توسط این بخشداری صورت گرفت.

صادقیان انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی مناطق روستایی را بزرگ‌ترین رویداد سیاسی سال دانست که به‌خوبی در بخش مرکزی تفت برگزار شد؛ وی دراین‌باره عنوان نمود: بخش مرکزی تفت دارای 64 شورای اسلامی روستایی است که از ابتدای سال فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت و شاهد افزایش مشارکت داوطلبان بودیم و با حضور باشکوه مردم در روز انتخابات این رویداد به‌خوبی در بخش برگزار شد.

وی ادامه داد: در ادامه فرآیند برگزاری انتخابات؛ مراسم تحلیف تمامی اعضای شوراهای اسلامی دوره ششم و انتخابات هیئت‌رئیسه این شوراها در روز ۱۴ مرداد صورت گرفت و پس‌ازآن به‌سرعت اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی نیز انتخاب و شروع به فعالیت نمودند.

بخشدار مرکزی تفت توجه به حوزه فرهنگ را یکی دیگر از برنامه‌های خود در این مدت کوتاه بیان داشت و گفت: مشارکت در ساخت ۵ عدد فیلم کوتاه روستایی و حضور در ۴۶ برنامه فرهنگی و مذهبی در روستاها و شناخت نخبگان فرهنگی روستایی را از دیگر اقداماتی که در این بازه زمانی 150 روزه صورت گرفته است.

مصطفی صادقیان سامان‌دهی نانوایی‌های بخش را یکی دیگر از اقدامات خود برشمرد و اظهار داشت: رایزنی برای راه‌اندازی واحدهای نانوایی در روستاهای بخش، تأمین آرد موردنیاز نانوایی‌ها و توزیع بیش از ۲۵۰ کیسه آرد بین خانوارهای ساکن در روستاهای فاقد نانوایی ازجمله اقدامات برای تأمین نان مردم روستاهای بخش مرکزی تفت بوده است.

این مقام مسئول به رایزنی‌های خود در حوزه ارتباطات اشاره و گفت: تأمین اعتبار ۴ فرستنده شبکه دیجیتالی و پیگیری تجهیز و تکمیل و راه‌اندازی ارتقاء شبکه اینترنت همراه اول و ثابت در ۳ ایستگاه از اقدامات صورت گرفته در حوزه مهم و استراتژیک ارتباطات است که باعث رضایت اهالی ساکن در این مناطق شده است.

وی مشارکت در روشنایی و تکمیل روشنایی 5 روستای بخش مرکزی با همکاری شرکت توزیع برق را یک اقدام مهم دیگر در حوزه تأمین زیرساخت‌های اولیه مردم این مناطق بیان کرد.

بخشدار مرکزی تفت قنوات را نبض حیات روستاهای بخش مرکزی تفت دانست و تصریح نمود: از ابتدای پذیرش مسئولیت بخشداری مرکزی تفت اخذ اعتبار بازسازی و مرمت قنوات در دستور کار قرار گرفت و اقدامات مؤثری در این زمینه با همکاری نماینده محترم مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تفت و جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته است.

پیگیری نصب و راه‌اندازی باسکول و ساماندهی برداشت سنگ معادن دهشیر ازجمله مورد بعدی بود که صادقیان از آن به‌عنوان یک دستاورد مهم نام برد و خاطرنشان کرد: سامان‌دهی بهره‌برداری مجاز و حمل بار مجاز در چارچوب قانون، پرداخت عوارض دولتی و اجرای مسئولیت اجتماعی ازجمله اهداف اجرای این طرح است که چند ماهی است با همکاری شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی تفت در حال اجرا است.

بخشدار مرکزی تفت از مشارکت در تهیه و توزیع بیش از ۵۶۰ بسته حمایتی و معیشتی بین اقشار مختلف روستایی خبر داد و در ادامه افزود: پیگیری و اخذ تسهیلات کم‌بهره جهت راه‌اندازی بیش از ۱۳۰ مورد مشاغل کوچک و خانگی از بنیاد برکت و بانک مهر ایران و پست‌بانک در این مدت صورت گرفته است.

صادقیان از مکاتبه و پیگیری مشکلات شناسایی‌شده در روستاها با مسئولان استانی و شهرستانی برای رفع مشکلات مردم شریف این مناطق نام برد و تصریح نمود:433 مورد مکاتبه و پیگیری از ارگان‌ها وادارات در خصوص تأمین اعتبار مشکلات اولویت‌دار روستاها صورت گرفته که 141 مورد از آن با به نتیجه رسیده و مابقی آن در دست پیگیری است.

بخشدار مرکزی تفت در پایان با تقدیر از همکاری وپیگیری فرماندار شهرستان تفت ، دهیاران و شوراهای اسلامی مناطق روستایی این بخش خاطرنشان کرد: امیدواریم با آغاز به کار دولت سیزدهم و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی و تلاش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق، پویش اجرای پروژه‌های عمرانی در روستاهای بخش مرکزی تفت با سرعت مناسب ادامه یابد و بخش زیادی از مشکلات مردم رفع شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا