پانزدهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن، امروز پنجشنبه ۲۸ مردادماه، در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش یزدفردا: رئیس سازمان هلال احمر از واردات محموله‌ جدید واکسن کرونا، تهیه شده از سوی هلال‌احمر به کشور خبر داد و گفت: با واردات پانزدهمین محموله واکسن کرونا به کشور، هلال‌احمر برای دو برابر شدن واردات واکسن طی شهریور ماه تلاش مضاعف خواهد کرد.

دکتر کریم همتی گفت: واردات واکسن از چین به ایران همچون گذشته توسط هلال‌احمر انجام و محموله دریافتی در فرودگاه امام خمینی(ره) تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌شود.

وی افزود: با اعلام اینکه واردات واکسن از سوی هلال‌احمر همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: در مجموع تاکنون ۱۵ محموله شامل ۱۷ میلیون و ۶۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۷ پرواز به کشور منتقل شده است.

همتی با اشاره به پیگیری های اخیر رئیس جمهور و مذاکره با همتای چینی، گفت: جمعیت هلال‌احمر بنا بر رسالت خود و با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری و حمایت های رئیس جمهور و دولت، از شهریور ماه واردات واکسن را در هر هفته به ۵ میلیون دُز خواهد رساند و در پایان شهریور ۲۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور می‌شود که میزان کلی واردات به نزدیک ۴۰ میلیون دُز می‌رسد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا