سرپرست شبکه دامپزشکی بافق: به منظور حفظ سلامت عزاداران محترم و تأمین بهداشت عمومی، کشتارگاه دام در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی دایر است.

به گزارش یزدفردا: سالاری گفت: با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و اهتمام هیئت‌های عزاداری به سنت طبخ غذای نذری و به منظور حفظ سلامت عزاداران محترم و تأمین بهداشت عمومی، کشتارگاه دام در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی از ساعت هفت صبح الی ۱۳ بعدازظهر دایر است.

وی با اشاره به اهمیت نظارت‌های دامپزشکی بر سلامت فراورده‌های خام دامی، افزود: هرساله همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و روز عید قربان تیم دامپزشکی یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار مشتمل بر کارشناس دامپزشکی و ناظر شرعی در کشتارگاه دام شهرستان بر سلامت دام و گوشت‌ و نیز نحوه ذبح دام نظارت دارند.

سرپرست شبکه دامپزشکی بافق در ادامه بیشترین دام ذبح شده در روز عید قربان امسال را دام سبک عنوان کرد و ادامه داد: ۸۹۸ راس دام سبک و سنگین در عید قربان امسال در شهرستان ذبح شد که از این تعداد ۲۳۶ راس گوسفند، ۶۰۰ راس بز، ۱۴ نفر شتر و ۴۸ راس گاو ذبح شد.

سالاری از افزایش ۳۴ درصد آمار ذبح دام در روز عید قربان امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: مجموع آمار ذبح دام در عید قربان سال گذشته ۵۸۵ راس بوده است که از این تعداد ۱۸۶ راس گوسفند، ۳۴۷ راس بز، ۱ نفر شتر و ۵۱ راس گاو در شهرستان ذبح شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا