انجمن یزد پژوهی به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و در مراسمی با حضور شهردار، رییس و اعضای شورای شهر یزد، معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و تعدادی از فرهیختگان عضو انجمن رونمایی شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد: جمال الدین عزیزی شهردار یزد با بیان اینکه این انجمن در حوزه انجام پژوهشهای بنیادی مدیریت شهری و گرداوری و دسته بندی سوابق تاریخی، ادبی، هنری، فرهنگی و معماری شهر یزد فعالیت کرده و به صورت دایره المعارف در اختیار پژوهشگران قرار خواهد گرفت، اظهار کرد: انجمن یزدپژوهی بعد از برنامه ریزی یکساله توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد شکل گرفت و راه اندازی شد.

"جمال الدین عزیزی" گفت: پژوهش در حوزه یزد شناسی، نکته مهمی است که در آینده در حوزه مدیریت شهری، به آن نیاز داریم. برای شناخت نیازهای شهری نیاز به یک کار پژوهشی هدفمند و نظام مند در حوزه های هنری، فرهنگی، معماری و تاریخی است که شهرمان را به گونه ای نگهداری کنیم که آیندگان به نیکی از ما یاد کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با راه اندازی این انجمن که مستندات و مدارک گذشته یزد به صورت کامل دسته بندی می شود، بتوانیم از تجربیات گذشتگان در زمان حال و آینده پژوهی استفاده کنیم.

عباس ملازینلی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد هم در این مراسم با اشاره به اینکه راه اندازی انجمن یزد پژوهی که یکی از وظایف تعریف شده سازمان است و همچنین جز کارهای بنیادین و اساسی بود که شورای شهر آن را پیگیری کرد اظهار داشت: طبق اساسنامه ای که مورد تایید شورای شهر و فرمانداری قرار گرفت، ۹ نفر از پژوهشگران برتر حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، معماری و تاریخی از جمله پاپلی یزدی، دادبه، ماندگاری، مسرت، پویا، جعفری ندوشن، شمس الدینی، سمسار یزدی و تشکری عضو ثابت حقیقی هیئت امنای این انجمن و ۲ عضو حقوقی شامل رییس شورای شهر اسلامی و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اعضای حقوقی این انجمن انتخاب شده اند.

ونوس عامری عضو شورای اسلامی شهر هم در ادامه این مراسم با تاکید به شناساندن یزد و ابعاد فرهنگی آن به جهانیان گفت: لازم است باتوجه به اینکه یزد، شهر میراث جهانی، دارای ابعاد مختلف فرهنگی، تاریخی، معماری، آداب و رسوم غنی است، یک دایرة المعارف و پژوهش نامه عظیم و بزرگی که دارای اعتبار باشد گردآوری شود که مرجع معتبری برای آیندگان و پژوهشگران داخلی و بین المللی باشد تا این فرهنگ و تاریخ غنی حفظ شود و تداوم پیدا کند.

در پایان استاد "عبدالعظیم پویا" راه اندازی انجمن یزدپژوهی را در یزد رخداد مهمی تلقی کرد و افزود: باتوجه به شهرت و آوازه ی شهر میراث جهانی اطلاعات جامع و سامان یافته ای درمورد یزد وجود نداشت و باتوجه به وظیفه فرهنگی ما و همت شهرداری امیدواریم در این مرکز پژوهش های جامعی انجام و به ثمر برسد.

لازم به ذکر است غلامعلی سفید رئیس شورای شهر، جمال الدین عزیزی شهردار، ونوس عامری و حسین آزادی اعضای شورای شهر، عباس ملازینلی معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و استاد حسین مسرت و استاد عبدالعظیم پویا و دکتر ماندگاری حضور داشتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا