مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی یزد رسا، وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی در استان یزد را تشریح کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد: ابوالفضل اسدی با اشاره به اینکه ظرفیت نامی نیروگاه‌های استان یزد در مجموع 2790 مگاوات است، خاطرنشان کرد: ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی احداث شده در استان یزد به 81.5 مگاوات می‌رسد که از استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

وی بازه زمانی کمتر از 10 ماه برای احداث و بهره برداری از نیروگاه ده مگاواتی کوشک در تیر ماه 1400 را یک رکورد در صنعت برق کشور عنوان کرد و افزود: نیروگاه‌های ده مگاواتی شرکت صنعتی و معدنی چادر ملو و نیروگاه سه مگاواتی اردکان نیز در طول یک سال گذشته به ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی استان اضافه شده اند.

وی استان یزد را با دارا بودن بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال، وجود دشت‌های وسیع و شدت تابش مناسب خورشید از استان‌هایی دانست که پتانسیل مناسبی جهت احداث نیروگاه‌های خورشیدی و تولید انرژی خورشیدی دارد و ادامه داد: شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در سال جاری یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی در شهرستان بهاباد نیز احداث خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ادامه با اشاره به اینکه با همت دولت، وزارت نیرو و سایر نهاد‌های نظارتی کشوری و استانی، قیمت خرید برق از نیروگاه‌های خورشیدی افزایش یافته است تصریح کرد: نیروگاه‌های خورشیدی نیاز ضروری استان هستند.

وی ضمن اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام شده در راستای هماهنگی با نهاد های استانی جهت جذب سرمایه گذار نیروگاه‌های خورشیدی در استان ابراز امیدواری کرد با تثبیت نرخ ارز و مشارکت نهاد‌های دولتی و خصوصی، قیمت تمام شده احداث نیروگاه خورشیدی کاهش یافته و سرمایه‌گذاری بیشتری را زمینه بهره‌برداری از انرژی خورشیدی شاهد باشیم.

 

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا