معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد بیشترین توجه حوزه عمرانی استان در دولت تدبیر و امید را تکمیل طرح‌های نیمه تمام به وی‍ژه آنهایی که سالهای طولانی از آغاز عملیات اجرایی آنها گذشته بود، ذکر کرد.

به گزارش یزدفردا: محسن صادقیان در رابطه با دستاوردهای عمرانی دولت تدبیر و امید در استان یزد اظهار کرد: حوزه عمرانی استانداری در بحث‌های توسعه شهری و روستایی، امور حمل و نقل و ترافیک و برخی فعالیتهای مرتبط با مدیریت بحران استان فعالیت دارد، البته این معاونت در بحث کلان نیز وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی زیر مجموعه در اجرای طرح‌های زیرساخت اعم از راه، آب، برق و گاز و سایر حوزه‌های مرتبط را برعهده دارد.

وی افزود: با این وجود، بیشترین توجه حوزه عمرانی استانداری یزد در دولت تدبیر و امید به طرح‌های نیمه تمام با هدف استفاده بهینه از اعتبارت تخصیص یافته به این بخش بوده است.

به گفته‌ای معاون استاندار، اهتمام ویژه برای اتمام طرح‌هایی که از آغاز عملیات اجرایی آنها سال‌های طولانی گذشته بود مانند کنارگذر زارچ – اشکذر، کمربندی هرات، کمربندی شهر تفت و کتابخانه مرکزی و همچنین راه آهن یزد – اقلید و خط دوم راه‌آهن بافق – ارژنگ نیز از دستاوردهای استان در این دولت بوده است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های این معاونت را اجرای طرح اقدام ملی مسکن خواند و گفت: در همین راستا برای ۶۹۰۰ نفر از شهروندان استان زمین مورد نیاز تامین و عملیات اجرایی این طرح‌ها نیز در نقاط مختلف استان شروع شده است. علاوه بر این برای ایثارگران و فرهنگیان واجد شرایط نیز زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است.

صادقیان خاطرنشان کرد: در حوزه راه نیز ایجاد ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی لازم برای ساخت ۲۰۰ کیلومتر از آنها مانند اردکان – چوپانان، یزد – طبس، باند دوم یزد – بافق صورت گرفته است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا