مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی از ابتدای سال تاکنون 11 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این درحالی است که 98 درصد زکات در امور محرومان و دو درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد: مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: نیکوکاران یزدی از ابتدای سال تاکنون 11 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این درحالی است که 98 درصد زکات در امور محرومان و دو درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

محمد شجاعان با اشاره به اهمیت تعامل و همکاری فرمانداران، بخشداران، دهیاران، روحانیون و مبلغین و عاملین زکات با دبیرخانه شورای زکات (کمیته امداد)، گفت: نیکوکاران یزدی از ابتدای سال تاکنون 11 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات واجب و مستحب پرداخت کردند، این درحالی است که 98 درصد زکات در امور محرومان و دو درصد برای ساخت پروژه‌های عمرانی عام‌المنفعه هزینه شد.

وی افزود: از مجموع زکات هزینه شده در امور محرومان 47 درصد برای کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان نیازمند، 31 درصد برای معیشت محرومان، 9 درصد برای ساخت، مرمت و بازسازی مسکن نیازمندان، 10 درصد برای امور تحصیلی و فرهنگی مددجویان تحت حمایت و سه درصد برای کمک به هزینه درمانی محرومان اختصاص یافت.

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: هشت میلیارد و 500 میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در قالب زکات مستحبی و سه میلیارد و 300 میلیون تومان زکات واجب بوده است.

وی بابیان اینکه ۲۵ هزار خانوار نیازمند با جمعیت ۵۰ هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند این در حالی است که ۱۰ هزار خانوار دارای سرپرست زن هستند، یادآور شد: اقلام و کمک‌های اهدایی نیکوکاران در همان محل جمع‌آوری‌شده برای رفع نیاز محرومان و مددجویان منطقه هزینه می‌شود.

شجاعان تصریح کرد: مردم خیراندیش استان یزد در ماه مبارک رمضان امسال سه میلیارد و 200 میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند که یک میلیارد و 700 میلیون تومان آن فطریه عام و سادات و یک میلیارد و 500 میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد و رد مظالم بوده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا