فرماندار شهرستان تفت با همراهی معاونین این فرمانداری با اعضای منتخب شورای اسلامی دوره ششم شهر تفت دیدار و پیرامون مسائل و موضوعات مختلف در این شهر تبادل‌نظر کردند.

"علیرضا نوکار" فرماندار با همراهی "ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و "محمدجواد نعمتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری با اعضای منتخب شورای اسلامی دوره ششم شهر تفت دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات مختلف در شهر تفت بحث و تبادل‌نظر کردند.

منتخبین دوره ششم شورای اسلامی شهر تفت در ابتدای این نشست به بیان مسائل و مشکلات مختلف در شهر تفت ازجمله موضوع انتخاب مدیران بومی، حوزه انتخابیه، قطعی آب، برگزاری مراسم محرم، تسریع در عملیات ساخت مسکن اقدام ملی، حریم شهر تفت، راه‌اندازی صندوق توسعه کشاورزی، اصلاح شبکه آب شرب و همچنین مصوبات شورا در کمیته تطبیق پرداختند و پیگیری فرماندار را در راستای رفع مشکلات و اجرایی شدن پیشنهاد‌ها و پروژه‌های عمرانی را خواستار شدند.

"علیرضا نوکار" در این نشست بیان داشت: امیدواریم با کمک اعضای شورای اسلامی شهر تفت و بر اساس قوانین و مقررات و نظرات کارشناسی در این دوره از فعالیت این شورا گام‌های بلندی در راستای توسعه شهر تفت برداریم.

فرماندار تفت با اشاره به روند انتخاب مدیران در شهرستان خاطرنشان کرد: در انتخاب مدیران شهرستان سعی شده تا از مدیران بومی استفاده شود و به‌عنوان اولویت قطعاً مدنظر است ولی بومی بودن می‌تواند  یکی از ملاک‌های انتخاب باشد و از مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیر موفق؛ تعهد،تخصص، کار آیی، توانمندی و درعین‌حال سلامت در انجام وظایف است و در انتخاب مدیران تمامی معیارها به‌صورت جامع در نظر گرفته می‌شود.

نوکار به مشکلات قطعی آب در شهر تفت اشاره و بیان داشت: بر اساس سرانه جمعیت آب موردنیاز شهر تفت 114 لیتر است و بر این اساس 54 لیتر آب انتقالی به شهر تفت اختصاص داده‌شده و 53 لیتر نیز از منابع آبی موجود در اختیار آب و فاضلاب شهرستان تأمین می‌شود اما با حضور جمعیت شناور در ایام  تعطیل و پایانی هفته و  مصرف‌های بی‌رویه در بخش‌های مختلف با مشکل کمبود آب روبرو هستیم.

فرماندار تفت ادامه داد: به‌عنوان‌مثال خروجی مخازن تفت در جمعه هفته گذشته حدود 198 لیتر بر ثانیه بود که این مصرف زیاد ما را با مشکل روبرو کرده اما با پیگیری‌های صورت گرفته و اتصال چاه‌های کشاورزی به منابع آبی در اختیار و همچنین قطع اشتراک مشترکین پرمصرف در خانه باغ‌ها و برخی ادارات دولتی بخشی از مشکلات کاسته شده است ضمن اینکه  با پیگیری صورت گرفته مجوز حفر یک حلقه چاه را برای مواقع بحرانی دریافت نموده‌ایم تا در سال‌های آینده مشکلاتی در این خصوص وجود نداشته باشد.

این مقام مسئول از کرونا، خشک‌سالی و مشکلات اقتصادی و مالی دولت به‌عنوان چالش‌های پیش روی مدیریت شهرستان نام برد و تصریح نمود: علیرغم همه مشکلات سعی شده با پیگیری و رایزنی‌ها، اقدامات خوبی در سطح شهر انجام گیرد و پروژه‌های خوبی اجرایی گردد.

نوکار به تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه روکش آسفالت خیابان اصلی شهر تفت، آسفالت معابر و کوچه‌های شهر،سامان‌دهی باغ فردوس، میدان سردار سلیمانی، پارک بانوان و تأمین برخی از نیازهای درمانی اشاره کرد و خاطرنشان نمود: امیدواریم با همکاری اعضای شورای اسلامی دوره ششم شهر تفت این پروژه‌ها باکیفیت مطلوب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

فرماندار تفت خواستار برنامه‌ریزی اعضای شورای اسلامی شهر تفت برای موضوع مدیریت پسماند شد و گفت: مدیریت پسماند موضوعی است که باید در دستور کار منتخبان مردم در شورای اسلامی دوره ششم شهر تفت قرار گیرد و با توجه به انتخاب مشاور در این زمینه این موضوع هر چه زودتر سامان‌دهی شود تا شاهد کاهش مشکلات زیست‌محیطی در شهر تفت در آینده‌ای نزدیک باشیم.

وی پیرامون موضوعات مطرح‌شده در راستای پروژه احداث میدان شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: متأسفانه در این محل از بلوار مرحوم آیت‌الله حسنعلی شاهد تصادفات متعدد منجر به فوت بودیم به طوریکه در چند سال گذشته 9 نفر جان خود را در این مسیر ازدست‌داده‌اند.

نوکار ادامه داد: با توجه به حادثه‌خیز بودن این منطقه با بررسی کارشناسی موضوع احداث این میدان در شورای ترافیک شهرستان تصویب و با تخصیص اعتبار از منابع پروژه‌های عمرانی شهرستان و منابع مالی در اختیار نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی  اجرای این پروژه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن شاهد خواهیم بود.

در ادامه فرماندار در خصوص برخی از مسائل و موضوعات مطرح‌شده قول مساعدت و پیگیری از مراجع ذی‌ربط را داد.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا