رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: نتایج اولیه چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در سایت سنجش پزشکی اعلام شد.

به گزارش یزدفردا: سعید هاشمی نظری رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتشار نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی خبر داد و گفت: نتایج اولیه چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی اعلام شد.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره اعلام کارنامه اولیه و زمان انتخاب رشته محل در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی بیان کرد: داوطلبان می‌توانند پس از مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل از روز سه شنبه ١٢ مرداد ماه تا روز پنج شنبه ١۴ مرداد ماه با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی Sanjeshp.ir نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

بیش از ۷ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی پذیرفته شدند

هاشمی نظری با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی اظهار کرد: در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ۱۲ هزار و ۶۰۱ داوطلب شرکت کرده بودند که از این تعداد ۷ هزار و ۳۹۴ داوطلب مجاز به انتخاب رشته محل شدند.

هاشمی نظری با اشاره به شمار داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۶۰۱ نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۵ هزار و ۴۶۳ نفر مرد و ۷ هزار و ۱۳۸ نفر زن بودند. از میان افراد ثبت نام کننده، ۸۴.۵ درصد کارت ورود به جلسه را دریافت کردند که از این تعداد ۴۳.۳ درصد داوطلبان مرد و ۵۶.۷ درصد داوطلبان زن بودند و ۷۷.۹ درصد از داوطلبان در آزمون شرکت کردند و ۲۷۸۲ داوطلب غایب بودند.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اشاره به شرایط کرونایی آزمون دستیاری بیان کرد: در این دوره از آزمون هم همچون سال گذشته لازم بود که داوطلبان فرم خوداظهاری کرونا را تکمیل و کارت ورود به جلسه را دریافت کنند و به منظور حفظ سلامتی داوطلبان برای مبتلایان به کرونا مکانی جداگانه درنظر گرفته شد.

جزئیات برگزاری آزمون دستیاری پزشکی

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی بیان کرد: در نهایت با توجه به تکمیل فرم خوداظهاری کرونا تعداد ۷۱ داوطلب مبتلا به کرونا بودند که در حوزه‌های امتحانی در بخش جداگانه آزمون خود را برگزار کردند.

هاشمی نظری با اشاره به کاهش آمار داوطلبان ثبت نام کننده برای آزمون دستیاری پزشکی بیان کرد: در آزمون دستیاری دوره چهل و هفتم که در سال ۹۹ برگزار شد، بیش از ۱۴ هزار داوطلب ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۸۷ درصد کارت گرفته بودند و از این میان ۱۲۰ داوطلب مبتلا به کرونا بودند و بررسی آماری دو دوره آزمون دستیاری سال ۱۳۹۹ و سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد آمار داوطلبان آزمون دستیاری کاهش یافته است.

رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی درباره رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جلسات آزمون اظهار کرد: امسال چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی امروز سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ در ۲۸ دانشگاه علوم پزشکی و ۳۲ حوزه امتحانی برگزار شد و باید توجه داشت که ما زیر مجموعه وزارت بهداشت هستیم و اصلا نمی‌توانیم اجازه دهیم که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود و خودمان باید الگو باشیم و خوشبختانه تاکنون گزارشی از تخلف یا رعایت نشدن نکات بهداشتی در حوزه‌های امتحانی دریافت نشده است و تمام حوزه‌ها آزمون را با شرایط خوب و رعایت مناسب دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کرده اند.

گفتنی است؛ چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پس از دوبار تعویق امروز سه شنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۰ برگزار شد. پیش از این قرار بود در ۷ اسفندماه ۹۹ برگزار شود که با اعتراض داوطلبان به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ موکول شد و پس از آن در ۷ فروردین ۱۴۰۰ اعلام شد آزمون تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌افتد. دلیل این تعویق رای موقت دیوان عدالت اداری مبنی بر رسیدگی به اعتراض داوطلبان آزمون دستیاری و رعایت فاصله آزمون‌ها بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا