امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اهمیت غدیر و عید مباهله به جایگاه خانواده در نزد اسلام اشاره کرد و گفت: خانواده باید امروز آسیب شناسی شود چرا که مورد تهاجم قرار گرفته و شاهد وقایع ناگواری مانند طلاق‌های عاطفی و حقیقی هستیم.

به گزارش یزدفردا: آیت‌الله «سیدمحمدکاظم مدرسی» ‌در خطبه‌های نماز جمعه بخش مرکزی یزد که امروز ۸ مرداد در محمدآباد برگزار شد، در رابطه با حقیقت غدیر تصریح کرد: روح غدیر یعنی امامت باید از طرف خداوند باشند، امامتی که بخواهد انسان را به همه هستی برساند.

وی روح غدیر را عبارت از اهمیت اسلام به کیفیت مدیریت و مدیریت برمبنای معیارهای الهی دانست و گفت: روح غدیر یعنی مردم باید در حکومت دخیل باشند؛ از طرفی روح غدیر آمیخته شدن سیاست با دیانت بوده و غدیر مظهر جامعیت اسلام است.

این مسئول در مورد اینکه مردم چرا در آن دوران از حقیقت غدیر رویگردان شدند، گفت: بعضا به خاطر رقابت های قومی و قبلیه‌ای همراه با کینه توزی این اتفاق افتاد در عین حال دومین دلیل مربوط به شدت عدالت امیرالمومنان(ع) است چرا که ایشان می‌خواستند بدون رانت و پرداخت حق قبلیه گرایی و رانت گرایی حکومت را اداره کنند تا مردم طعم خوش اسلام راستین را بچشند.

وی ادامه داد: ایجاد تبلیغات و فتنه‌های دروغین و همچنین با تبلیغ، تخفیف و تطمیع منجر می‌شدند تا مردم از حقیقت غدیر رویگردان شوند لذا ما هم باید مواظب باشیم که چنین عواملی اثرگذار نباشد.

مدرسی در ادامه از مباهله به عنوان یکی از اعیارد بزرگ اسلامی یاد کرد و گفت: این عید و بازگو شدن اتفاقات آن که در داستان‌های اسلامی هم وجود دارد، ضروری است.

وی با اشاره به مناسبت روز خانواده تصریح کرد: خانواده در اسلام جایگاه رفیعی دارد و خانه تنها محل سکونت نیست بلکه محل عبادت هم بوده است البته نه عبادتی که محل سجده باشد.

وی افزود: در خصوص اهمیت خانواده و توجه به آن روایات و احادیث متعددی وجود دارد به طوری که خداوند مردی که ساعاتی را در خانه بوده و با خانواده خوش و وش کند را محبوبتر از مردمی که در مسجد اعتکاف کند، می‌داند.

این مسئول با بیان این که اگر زنی یک لیوان آب از روی محبت به شوهرش بدهد نیز بهتر از فردی است که یک سال شب‌ها قیام کرده و روزها روزه بگیرد، گفت: نگاه اسلام به خانواده عبادی است و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد، اما خانواده باید امروز آسیب شناسی شود چرا که  مورد تهاجم قرار گرفته و شاهد وقایع ناگواری مانند طلاق‌های عاطفی و حقیقی هستیم.

امام جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های امروز مربوط به فضاسازی‌های نامناسب است عواملی مانند آپارتمان نشینی‌ها و الگوپذیری‌هایی که از غرب و مدهای غربی می‌شود.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا