مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از برداشت عدس سیاه از مزارع کشاورزی بخش آسفیچ شهرستان بهاباد خبرداد وگفت : پیش بینی میشود که کشاورزان آسفیچی تا پایان فصل برداشت بیش از 50 تن عدس سیاه ازمزارع خود برداشت کنند

مهدی عبدالحسین زاده مدیر جها د کشاورزی بهاباد بابیان اینکه عدس سیاه از محصولات زود بازده میباشد ودرآمد مناسبی برای کشاورزان میباشد اظهارداشت: کشت عدس سیاه دراستان یزد مختص بهاباد است این ممحصول خواص داروئی وغذائی فراوانی داردبطوریکه کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرارگرفته است .

وی با بیان اینکه  ۳۰ هکتار از مزارع این بخش به کشت عدس سیاه اختصاص دارد افزود: کشت عدس سیاه در شهرستان بهاباد از اواخر اسفند ماه شروع می شود و برداشت این محصول که تنها در شهرستان بهاباد کشت می شود تا اوایل مردادماه ادامه دارد.

مدیر جهادکشاورزی بهاباد عدس سیاه را سرشار و غنی از منابع غذایی دانست و افزود: با توجه به قیمت مناسب عدس سیاه و منبع غذایی مناسب 150 خانوار در شهرستان بهاباد از این راه امرار معاش می‌کنند.

وی ادامه داد : پروتئین موجود در این ماده غذایی به نسبت برخی انواع دیگر خانواده عدس‌ها بیشتر است و همین موضوع گرایش مردم بهاباد و برخی روستاهای دیگر شهرستان از جمله روستاهای شهرستان بافق به این عدس را زیاد کرده و عدس سیاه بهاباد به نقاط دیگر استان یزد هم ارسال می‌شود.

گفتنی است کشت عدس سیاه درمزارع روستاهای "آسفیچ"، "وحدت‌آباد"، "ده جمال" و "کمکوئیه" اختصاص دارد.

منصوره ابوالحسی : عکاس وخبرنگارپایگاه خبری یزد فرد ا در شهرستان بهاباد

انتهای پیام/










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا