دادستان بافق گفت: استفاده ناردست از موتور، خسارت جانی و بدنی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش یزدفرداچمران بهارلوئی در نشست خبری با خبرنگاران بر لزوم اطلاع رسانی فساد به دستگاه قضا از سوی اصحاب رسانه تأکید کرد و گفت: هر موضوعی که آغشته به هنر شود، یقینا ماندگار می‌شود پس اصحاب رسانه باید با کار‌های مختلف در مسیر رفع معضلات اجتماعی گام بردارند.

وی با اشاره به مشکلات اساسی جوانان افزود: جوانان اکنون درگیر پاتوق‌ها هستند که رفع این مشکل همت جمعی را می‌طلبد، هرچند که یکسری موارد در بحث پاتوق ها، پرونده سازی و تذکر داده شده است.

دادستان شهرستان بافق نسبت به موتورسواری نوجوانان بدون گواهینامه و بیمه هشدار داد و تصریح کرد: موتور قاتل نفس انسان است، اگر بیجا استفاده شود خسارت جانی و بدنی را به همراه خواهد داشت که این موضوع باید در قالب رسانه و هنر به مردم ابلاغ شود.

چمران بهارلوئی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مدت زمان بررسی شکوائیه‌ها به نوع موضوع بستگی دارد و هر کدام فرجه قانونی مخصوص به خود را دارد، اما متوسط رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری شهرستان بین ۸۰ تا ۱۰۰ روز است.

رئیس دادگستری استان هم در این نشست از آمادگی برای قرار دادن چالش پرونده‌های حقوقی در اختیار رسانه‌ها برای حل مشکلات و ابهامات مردم خبر داد و گفت: از شهریو ماه تمام دادرسی‌ها غیر حضوری و الکترونیکی و تمامی پرونده‌ها نیز الکترونیکی می‌شوند.

دهقان ۴۰ درصد پرونده‌های دادگاهی در مهریز را مسائل حقوقی و خانوادگی و مابقی را مسائل کیفری عنوان کرد و ادامه داد: وکلا می‌توانند در موضوعات مختلف در قالب اطلاع رسانی به شهروندان از طریق رسانه‌ها اقدام کنند.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا