آیین رو نمایی کتاب ده جلدی آلبوم اسناد و کتاب اعلان ها و آگهی ها با حضور مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور در یزد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا: همزمان با دهه کرامت، دکتر اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به همراه معاون اسناد و مدیرکل حقوقی سازمان به یزد سفر نمود.

یزدفردا در این سفر ضمن دیدار با استاندار یزد و بازدید از کتابخانه مرکزی یزد که در آن دیدار قول اهدا کتاب به کتابخانه مرکزی یزد داده شد در آیین رو نمایی کتاب ده جلدی آلبوم اسناد و کتاب اعلان ها و آگهی ها در محل مجموعه ریحانه الرسول یزد و دفتر تولیت موزه موقوفه میرزا محمد کاظمینی شرکت کردند.

در آیین رو نمایی کتاب ده جلدی آلبوم اسناد و کتاب اعلان ها و آگهی ها از از سه هزارسند خطی که به تازگی توسط میرزا محمد کاظمینی گردآوری شده است نیز رونمایی شد.

دکتر بروجردی مشاور رییس جمهور در این مراسم با اشاره به اینکه استان یزد دارای سرمایه های مادی و معنوی بسیاری است افزود: یکی از این سرمایه ها وجود جناب میرزا محمد کاظمینی است و ایشان سرمایه گرانبهایی برای استان یزد و کشور هستند و به مردم استان یزد تبریک می گویم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گام اول شناسانده شدن ایشان به جامعه فرهیخته کشور است که بدانند مجموعه عظیمی جناب کاظمینی گرد آوری کرده اند منبع بسیار غنی برای محققین و اساتید ودانشجویان کشور باشد.

دکتر اشرف بروجردی در ادامه افزود: من به مردم این خطه به واسطه حضور وسرمایه ای مثل ایشان در استان یزد تبریک می گویم و امیدواریم قدر داشته هایمان را بیش از پیش بدانیم.

دکتر بروجردی در پایان به خبرنگار یزدفردا گفت: حضورم در این مجموعه باعث شعف و شادمانی ام شد و جناب کاظمینی همت و تلاششون بر این بوده که میراث دار فرهنگ کشور باشند و با زحمات بسیار کوشیده اند تا این مجموعه بتواند به بخشی از حافظه ملی ایرانیان تبدیل و با جمع اوری اسناد و نسخ تاریخی و فرهنگی کشور درون این مجموعه سعی در حفظ و نگهداری آنها کرده اند.

مشاور رییس جمهور و رییس سازمان اسناد ملی کشور در پایان اظهار امیدواری کرد: مردم قدر شناس بوده و این سرمایه عظیم گرد آوری شده سرمایه تمام مردم است و باید در جمع آوری اسناد و منابع خطی و اهدا به این مجموعه کمک نماییم تا به صورت اصولی محافظت و نگهداری شود.

در این دیدار مقرر شد تفاهم نامه ای بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی و موسسه ریحانه الرسول منعقد شود که بر اساس این تفاهم نامه مرکز اسنادملی متعهد به برگزاری دوره های آموزشی برای پژوهشگران تحت پوشش این موسسه، همچنین مرمت نسخ وسندهای این مجموعه، تبدیل نسخ و سندهای موجود در این مجموعه به نسخ دیجیتال و تبادل نسخ دیجیتال بین ریحانه الرسول و مرکز اسناد ملی صورت پذیرد.

در حاشیه این مراسم میرزا محمد کاظمینی 500 سند تاریخی را به مرکز اسناد ملی استان و یک نسخه خطی نفیس شامل جنگ اشعار با خط شکسته مربوط به قرن یازدهم به سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور کشور اهدا نمود.

گفتنی است در این مراسم خسرو طالب زاده معاونت سازمان اسناد کشور و پاک طینت مدیر مرکز اسناد استان یزد و همچنین پژوهشگران بنیاد ریحانه الرسول نیز حضور داشتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا