نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا در استان یزد، در ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا و تیره‌های عشایری برای ۲۴ کرسی شورای شهر و ۳۹۷ کرسی شورای روستایی با هم رقابت می‌کنند.

به گزارش یزدفردا: بر اساس قانون آخرین مهلت تبلیغات نامزد‌های انتخابات نامزد‌های انتخابات شورای شهر و روستا امروز است و نامزد‌ها تا ساعت ۲۴ مهلت دارند، تا برنامه‌های خود را ارائه کنند.

بر اساس ماده ۶۱ آیین نامه اجرایی انتخابات شورا‌های شهر و روستا تاکید شده مدت فعالیت تبلیغات انتخاباتی برای کلیه نامزد‌های انتخاباتی یکسان است و ۸ روز قبل از روز اخذ رای آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای ادامه دارد.

در استان یزد ۲۴ شورای اسلامی شهر و ۳۹۷ شورای روستایی وجود دارد که ۲۳ شورای آن پنج عضو دارد و در هریک از ۳۷۴ شورا هم سه نفر عضو هستند.

حدود ۲۰هزار نفر در برگزاری انتخابات با ستاد انتخابات استان یزد همکاری دارند و در این دوره از انتخابات ۷۳۳ هزار نفر در استان یزد واجد شرایط حق رای هستند.

به گفته جانشین دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد ۲ میلیون و ۳۴ هزار تعرفه رای انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۱۰ شهرستان استان توزیع شده است.

محمدباقر سرمیلی افزود: طبق جدول زمان بندی، ۹۸۱ هزار تعرفه برای جمع آوری آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری توزیع شد و یک میلیون و ۵۳ هزار تعرفه رای نیز برای انتخابات شورا‌های شهر و روستای استان در نظر گرفته شد که این تعرفه‌ها متناسب با نیاز هر شهرستان است.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای شهر در ۲۴ شهر استان برگزار می‌شود، اظهار داشت: با توجه به جمعیت هر شهرستان برای انتخابات شورا‌های شهر، سه نوع تعرفه ۱۱ نفری، هفت نفری و پنج نفری در نظر گرفته شد.

جانشین دبیر ستاد انتخابات استانداری یزد با بیان اینکه داوطلبان انتخابات شورا‌های روستایی برای تصاحب کرسی‌های شورا‌های ۳۹۷ روستا با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: برای ۲۳ روستا تعرفه پنج نفری و برای ۳۷۴ روستا نیز تعرفه سه نفری پیش بینی شد.

به گفته سرمیلی انتخابات سال ۱۴۰۰ در هزار و ۹۱۹ شعبه اخذ رای استان برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا