وزیر نیرو در مراسم افتتاح و کلنگ زنی ۲۱ پروژه صنعت آب و برق استان یزد؛ در یازدهمین هفته از پویش #هر هفته_الف_ب_ایران، از فراهم شدن زیرساخت آب و برق برای سرمایه‌گذاران در این استان خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای یزد: رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح پروژه‌های هفته یازدهم پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران، اظهار داشت: با تلاش و همت همه دست‌اندرکاران و پیگیری‌ها و دلسوزی‌ها، امروز 676 میلیارد تومان پروژه افتتاح و کلنگ اجرای بیش از 5 هزار و 700 میلیارد تومان پروژه نیز به زمین زده شد.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت آب و برق برای سرمایه‌گذاران در استان یزد تصریح کرد: استان یزد آماده پذیرش سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی بوده و آنچه سهم دولت است، در این مسیر روشن و تعریف‌شده است.

وزیر نیرو همچنین بابیان اینکه روند تکمیل طرح‌های حوزه آب و برق به دلیل کمبود اعتبار با چالش روبرو است خاطرنشان کرد: در بودجه 1400 شرایط به مراتب بهتری نسبت به سال‌های قبل فراهم‌شده است.

وی افزود: مهم‌تر از منابع مالی در اجرای طرح‌ها، منابع انسانی است و خوشبختانه در شرایط فعلی، استان یزد از مدیران شایسته‌ای برخوردار است. البته فضای همکارانه و همبستگی که وجود دارد در روند کار استان اثرگذار است و یزد را به استانی مثال‌زدنی تبدیل کرده است.

توسعه سرمایه‌گذاری در مناطق کمتر برخوردار استان با ایجاد زیرساخت آب و برق

 محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز در ادامه، حجم پروژه‌های بهره‌برداری شده در یازدهمین هفته پویش #هر هفته_الف_ب_ایران را نشان‌دهنده زحمات و تلاش‌هایی عنوان کرد که مجموعه وزارت نیرو در طول چند سال گذشته به ثمر رسانده‌اند.

وی توجه جدی به رفع مشکلات زیرساختی شهرستان‌های محروم استان در حوزه آب و برق را یکی از اتفاقات بسیار امیدوارکننده در چند سال گذشته عنوان کرد و افزود: در راستای توسعه متوازن در استان بعضی از شهرستان‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری با مشکل جدی آب و برق مواجه بودند که خوشبختانه برنامه‌های متعددی در راستای رفع این مشکل انجام شد.

دکتر طالبی ضمن قدردانی از حمایت‌های وزیر نیرو در راستای صدور مجوز‌های مربوط به توسعه سرمایه‌گذاری در تولید برق شهرستان‌های خاتم و بهاباد، نیروگاه‌های متوسط، نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه‌های خورشیدی خاطرنشان کرد: امیدواریم با تداوم این حمایت‌ها، سایر مشکلات موجود در مناطق کمتر برخوردار استان نیز مرتفع گردد.

استاندار یزد همچنین تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در این دولت مسیری برای سال‌های آینده بازشده تا نبود آب و برق مانعی بر سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان نباشد و مشکلی برای سرمایه‌گذاری در هیچ‌یک از نقاط استان نداشته باشیم.










  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا