رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: آگاهی از قوانین، اصول اخلاق انتخاباتی و تمکین از قانون، لازمه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی است.

به گزارش یزدفردا: علیرضا ایزدی، صبح یکشنبه در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: رعایت اصول اخلاق انتخاباتی، حفظ احترام یکدیگر، خودداری از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی توسط نامزدها بالاترین الگوی تمکین از قانون برای مردم است.

وی بیان کرد: تبلیغات این دوره از انتخابات با توجه به اینکه بیشتر از طریق فضای مجازی صورت می پذیرد از حساسیت بالاتری برخوردار است.

ایزدی با تاکید بر تبیین دقیق و واضح وظایف اعضای ستاد رصد فضای مجازی تصریح کرد: دستگاه قضا، افراد متخلف در فضای مجازی و رسانه های مختلف در ایجاد کردن فضای ناامن انتخاباتی و ترغیب کردن مردم در کاهش مشارکت و یا تحریم انتخاباتی را شناسایی و برخورد قاطع و قضایی خواهد کرد.

رئیس حوزه قضایی بهاباد افزود: در امر انتخابات اولویت اصلی دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی و برخورد قاطع با خاطیان است.

ایزدی یادآور شد: تعامل و همکاری دستگاه های ذی ربط در برگزاری انتخابات نقش بسیار بسزایی در سلامت انتخابات و حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای دارد.

در این جلسه اعضای شورای تامین و نامزدهای انتخابات شوراها حضور داشتند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا