مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد گفت: هر نامزد انتخابات می تواند در هر منطقه شهرداری تنها یک ستاد تبلیغات انتخابات جهت ساماندهی فعالیت های تبلیغاتی خود و طرفدارانش دایر کند.

به گزارش یزدفردا: علی صالحی، با اشاره به آغاز رسمی فعالیت تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات شورا‌ها گفت: براساس دستورالعمل تبلیغات انتخابات دایر نمودن بیش از یک ستاد تبلیغات با هر عنوان اعم از مردمی، جوانان و ... در هر منطقه شهرداری، توسط نامزد‌ها و طرفداران آن‌ها ممنوع است، همچنین نامزد‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی روستا‌ها و طرفداران آن مجاز به ایجاد یک ستاد تبلیغاتی در روستای تابعه هستند.

صالحی با بیان اینکه آثار تبلیغاتی نامزد‌ها باید در محل‌های ویژه‌ای که بدین منظور تعبیه شده اند، نصب شود، اظهارداشت: نصب هر گونه آثار تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و تابلو‌های منصوبه در معابر عمومی توسط بخش بخش دولتی و وابسته به دولت، ممنوع است.

مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان یزد تصریح کرد: نامزد‌های انتخاباتی در نظر داشته باشند که انجام هر گونه تبلیغات بر روی تاسیسات دولتی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن، پست‌های برق و تلفن، تابلو‌ها و املاک بخش خصوصی (مگر با رضایت مالکان و متصرفان) و هرگونه تابلوی راهنما یکی از مصادیق غیر مجاز در تبلیغات انتخاباتی به شمار می‌آید، لذا از انجام چنین اقداماتی جدا خودداری کنند.

وی در ادامه نصب پوستر و عکس تبلیغاتی نامزد‌ها بر روی شیشه اصناف خصوصی، ساختمان‌ها و بدنه خودرو‌های شخصی را به شرط کسب اجازه مالکین آن ها، بلامانع دانست.

صالحی اضافه کرد: فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزد‌ها از طریق صداوسیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی داشته باشد و همچنین فعالیت انتخاباتی کارمندان و مدیران دستگاه‌های دولتی در ساعات اداری مجاز نیست.

دبیرستاد انتخابات استان یزد با تاکید بر اینکه هرگونه آثار تبلیغاتی از سوی نامزد‌ها و طرفداران حداکثر باید ۷۰ در ۱۰۰ سانتی متر باشد، خاطرنشان کرد: شایان بذکر است که بنر تبلیغاتی نصب شده در محل ستاد تبلیغات نامزد‌ها می‌تواند از سایز مذکور، بزرگ‌تر باشد.

وی همچنین اضافه کرد: پخش و توزیع تراکت، بروشور و عکس‌های داوطلبین، خارج از محیط مسجد و اماکن عمومی و دولتی و در مهلت قانونی تبلیغات، مجاز است.

صالحی در انتها خاطرنشان کرد: براساس قانون، داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر‌ها و نیز طرفداران آن ها، تا ۲۴ ساعت قبل از روز اخذ رای فرصت تبلیغات دارند و پس از آن هرگونه فعالیت تبلیغاتی ممنوع بوده و تخلف به حساب می‌آید.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا