مهران فاطمی قائم‌ مقام و سخنگوی ستاد آیت الله رییسی در استان یزد

(به نام خدا)

در عرصه انتخابات نباید ارزش‌های مشترک را نادیده گرفت

رکن اصلی تصدی پست ها و جایگاه های مهم به ویژه ریاست جمهوری توجه به اصل مهم اخلاق انتخاباتی است و سئوال مهم این است چگونه برخی افراد و گروه‌ها این اصل مهم و اساسی را زیر پا می‌گذارند و از مردم‌داری، خدمت و حل مشکلات در جامعه می‌گویند.

به جای ارائه برنامه‌ها و تخریب موانع پیش روی معیشت و اقتصاد و سایر مشکلات مردم دست به تخریب شخصیت‌ها آن هم بدون دلیل منطقی و با شیوه ها و ابزاری نخ نما شده می زنند به شکلی دیگر حنای آن ها رنگی ندارد.

شرایط امروز و مشکلاتی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند نشان می دهد که اخلاق انتخاباتی علاوه بر گفتار درست و رفتاری در تراز جامعه اسلامی یعنی اسراف نکردن در تبلیغات، انصاف در گفتار، احترام متقابل و دوری از تهمت ، پرهیز از دادن وعده های واهی که متاسفانه برخی امروز در جایگاه کاندیداتوری از وعدها و حرف هایی صحبت کنند که تحقق آن با هیچ حساب و کتابی جور در نمی آید.

وعده هایی که جز هیجان چیزی به همراه ندارد و صحبت از همان تکنیک عوام فریبی گروهی خاص است که بارها علاوه بر پایمال کردن حقوق مردم، کشور و انقلاب را به مسیرهای پر هزینه کشانده است.

متاسفانه شاهد هستیم حال که کشور نیازمند انسجام و همبستگی بیشتر است عده ای با اهداف خاص و شخصی نگری با حب و بغض های بی اساس و نگاه های سطحی و زودگر دنبال ایجاد اختلافات سیاسی، سلیقه ای و یا همان دو قطبی سازی انتخاباتی هستند.

در هر جامعه ای سلیقه های گوناگون وجود دارند و انتخابات نیز عرصه رقابت سیاسی است اما با این وجود نباید با منافع ملی ، انقلابی و ارزشی مشترک را نادیده گرفت بلکه باید در کنار رقابت نسبت به ستون های اصلی باورمند بود و وحدت کلمه داشت تا خدایی ناکرده آب در آسیاب دشمن ریخته نشود.

و از دیگر سو عرصه مناظره ها و تبلیغات میدان خوبی برای شناخت و تصمیم گیری از سوی مردم است؛ نتیجه هیجان، سطحی نگری، هیاهوی تبلیغاتی و انتخاباتی نتیجه دو قطبی سازی و شعار زدگی را امروز در کشور شاهد هستیم و ضروریست مردم به عنوان مهم ترین رکن این جریان تحقیق در مورد نامزدها و مقایسه صحیح را مورد توجه قرار دهند.

برخورداری از جامعیت فکری و آینده نگری، واقع بینی و برنامه محوری، داشتن تعهد و تجربه کافی، پرهیزکاری، امانت داری، ساده زیستی ، باور نسبت به خدمت به محرومان ، برخورداری از سعه صدر، ولایت مداری و ویژگی هایی از این جنس لازمه خدمت در جامعه است و مردم آگاهانه این ارکان را با کاندیدای حاضر در عرصه انتخابات تطبیق داده و تصمیم گیری کنند.

مردم مهم ترین شاخصه در این جریان هستند و باید از شتاب زدگی در تصمیم گیری بپرهیزند و پس از تحقیق لازم فردی با تقوا، عاقل ، عادل و اهل عمل را برگزینند زیرا تقلید کورکورانه از احزاب و همراهی با هیجان سازی تبلیغاتی برخی گروه ها هیچ وقت نتیجه ای به نفع مردم رقم نزده است.

بر این اساس باید همگی دست به دست هم دهیم تا انتخاباتی سالم ، پرشور، و آزاد انجام شود انتخاباتی که نشانه اراده ملت؛ عزت ایران اسلامی و تغییر به نفع مردم باشد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا