معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد: تاکنون ۱۰ مورد تخلف انتخاباتی در استان اعلام شده که عمده تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام بوده است.

به گزارش یزدفردا: رحیمی زاده در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرم استان یزد با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها نظیر پاره کردن عکس و پوستر نامزد‌ها گفت: تبلیغات نامزد‌های انتخابات در پرتو بیماری کرونا بیشتر در فضای مجازی صورت می‌گیرد و موارد توهین و تخریب در این فضا را شاهد هستیم.

وی افزود: فعالیت‌های تبلیغاتی توسط کمیته رصد فضای مجازی متشکل از نیرو‌های دستگاه قضایی و امنیتی رصد شده و تذکر لازم به متخلفان داده می‌شود.

رئیس دادگستری استان هم بر لزوم حضور حداکثر مردم در پای صندوق رای و انتخاب اصلح تأکید کرد و اظهار داشت: جلسه‌های مختلفی توسط دادستان‌های شهرستان‌ها با فعالان حوزه فضای مجازی برگزار و موارد لازم به آنان بازگو شده است.

غلامعلی دهشیری ادامه داد: شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف انتخاباتی را در سامانه سجام اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان هم در این جلسه تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا ۲۰۰ صندوق و شعبه اخذ رای نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است و بیشترین آن در شهر یزد و کمترین آن در شهرستان بهاباد می‌باشد.

شاه حسینی افزود: تاکنون ۷۳۰ نفر در شورای شهر و ۲ هزار و ۸۷۶ نفر در شورای اسلامی روستا‌ها تایید شده اند و احتمال تغییر وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی مسئول دفتر شورای نگهبان استان یزد نیز با تأکید بر حفظ حرمت‌ها و خودداری نامزد‌ها از سوء استفاده از خدمات نظام برای مقاصد انتخاباتی گفت: از تخریب کاندیدا‌ها و اشاعه دروغ و شایعه پراکنی به شدت پرهیز شود و مردم هر مطلب انتشار یافته در فضای مجازی را نپذیرند. استفاده از امکانات دولتی و عمومی برای تبلیغ کاندیدا و نامزد‌ها هم ممنوع است.

رصد فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی، توجه ویژه به مقررات موجود و مورد نیاز فعالیت‌های انتخاباتی در حوزه فضای مجازی، تولید محتوای پیشگیرانه و ارتقای بخش آگاهی‌های عمومی مرتبط با انتخابات و پیش‌بینی و اقدامات مورد نیاز در خصوص مشارکت حداکثری مردم از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا