"علیرضا نوکار" فرماندار تفت گفت: در راستای اجرای طرح سامان‌دهی معادن سنگ منطقه دهشیر و علیرغم اخطارها و تذکرات قبلی امروز دو واحد معدنی متخلف در این منطقه که اقدام به حمل بار با تناژ غیرقانونی و بدون اخذ حواله بار و بارنامه نموده بودند با دستور قضایی پلمپ شدند.

"علیرضا نوکار" با اشاره به اجرای طرح سامان‌دهی معادن سنگ منطقه دهشیر تفت گفت: دو معدن سنگ متخلف در منطقه دهشیر که در اجرای طرح سامان‌دهی معادن سنگ این منطقه و علیرغم اخطارهای قبلی تخلفاتی داشتند، با دستور قضایی پلمپ شدند.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: حمایت از تولید و اشتغال سرلوحه کار مدیران شهرستان تفت قرار دارد اما از سوی دیگر جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و حمل بار سنگ معادن بدون حواله بارگیری و با تناژ غیرمجاز که موجب تضییع بیت‌المال وعدم دریافت حقوق دولتی و فرار مالیاتی می‌شود به‌طور کامل و قانونی در دستور کار مدیران شهرستان قرار دارد.

فرماندار تفت تصریح نمود: عدم دریافت حواله بار توسط معادن، دریافت یا صدور بارنامه در مناطق دیگر استان و کشور، تناژ بار فراتر از حد مجاز و قانونی، بارگیری در شب و فرار مالیاتی و آسیب به زیرساخت‌های جاده‌ای و راه‌های روستایی ازجمله معضلاتی است که با اجرای دقیق این طرح به دنبال سامان‌دهی این موارد هستیم تا از هرگونه سوءاستفاده با برداشت‌های بی‌رویه از معادن جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اجرای دقیق این طرح افزود: با استقرار گشت‌های ویژه در صورت مشاهده حمل بار بدون حواله بارگیری و بارنامه و همچنین حمل بار با تناژهای غیرمجاز با شرکت‌های معدنی و بهره‌برداران متخلف برخورد قاطع و قانونی صورت می‌گیرد و توسط اداره کل صنعت و معدن و تجارت استان نسبت به توقف فعالیت معادن متخلف و ابطال پروانه‌های آنان اقدام خواهد شد.

  • نویسنده : حسین زارع
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا