استاندار یزد گفت: مسوولان باید پاسخگوی خبرنگاران و فعالان رسانه ها باشند که انجام آن به عنوان یک وظیفه ، موجب توسعه استان در ابعاد مختلف می‌شود.

به گزارش یزدفردا، محمدعلی طالبی روز پنجشنبه در نشستی با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان افزود: داشتن روحیه مطالبه‌گری از سوی خبرنگاران و پاسخگویی مسوولان جزو حکمرانی خوب و مورد سفارش دولت و به نفع جامعه و مردم است .

وی با بیان اینکه پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به موقع از طرف مسوولان جزو وظایف اساسی هر مجموعه است و یزد هرچند در این زمینه جایگاه خوبی در بین استان‌ها دارد، گسترش آن را با همکاری و پیگیری جدی رسانه‌ها و خانه مطبوعات در استان خواستار شد.

استاندار یزد اظهار کرد: ارتباط مطبوعات و رسانه‌های گروهی با مسوولان و بالعکس در یزد جزو اهداف و توصیه‌های همیشگی است و تاکنون در این خصوص اقداماتی صورت گرفت ولی به خاطر اهمیت موضوع باید بیش از گذشته شاهد ارتقای آن بود .

طالبی به اقدامات مختلف خانه مطبوعات در سال‌های اخیر و فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، آموزشی و رفاهی برای اعضا اشاره کرد و با قدردانی از تمامی امور، رسیدگی به مطالبات اعضا را مهم و آمادگی مجموعه دولت با همکاری اداره‌کل فرهنگ ارشاد اسلامی برای حل نیازها را اعلام کرد.

استاندار یزد به مکان خانه مطبوعات اشاره کرد و گفت: در این خصوص با همکاری سایر دستگاه‌ها و پیگیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید اقدام موثری صورت گیرد و هر کاری در این ارتباط از طرف مجموعه استانداری نیاز باشد پیگیری و صورت می‌گیرد.

طالبی به اهمیت فعالیت خبرنگاران و خانه مطبوعات استان در عرصه اطلاع‌رسانی مناسب اشاره کرد و با قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته بر تداوم آن با همکاری و همیاری سایر بخش‌ها و خدمت به مردم و جامعه هدف که یک رسالت اصلی است اشاره کرد.

همچنین مجید جوادیان‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، فرزاد فیضی مدیرخانه مطبوعات و تعدادی از اعضای هیات مدیره این تشکل با ارایه گزارشی، همکاری مسوولان با خبرنگاران و حل مشکل مکان و توجه به مسایل رفاهی اعضا را خواستار شدند.

خانه مطبوعات یزد ۲۰۰ نفر عضو دارد، این استان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر در ۱۰ شهرستان و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا