با بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری، ۴۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان یزد اضافه خواهد شد.

به گزارش یزدفردا، معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: با حمایت‌های مالی از طرح‌های گردشگری یزد، اعطای تسهیلات بانکی و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری، ۴۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد.

محمد میرشمسی افزود: طرح‌های مصوب و تایید شده بخش گردشگری استان از سوی ستاد راهبردی مدیریت اقتصاد مقاومتی شامل ۱۰ طرح بوده که چشم انتظار گره گشایی و اعطای تسهیلات لازم از سوی بانک‌هاست.

وی با بیان این که این طرح‌ها شامل مجموعه‌های هتل و مراکز اقامتی و پذیرایی است، گفت: تاکنون دو طرح آن تکمیل شده، ولی هشت طرح دیگر بین۷۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت داشته و برای ادامه کار در انتظار مساعدت بانک‌های عامل بابت پرداخت تسهیلات مورد نظر هستند.

معاون سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد ادامه داد: با اعطای تسهیلات تعیین شده و راه اندازی این مجموعه‌های گردشگری، ۲۰۰ اتاق و ۴۰۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان افزوده می‌شود.

میرشمسی با اشاره به اثرات ارزشمند بهره‌برداری از این طرح‌ها در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و کسب و کار گفت: با راه اندازی این طرح‌های گردشگری، زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا