حرازی زاده با اشاره به فعالیت های هلال احمر در یک سال اخیر گفت: بیش از ۶۰۰ هزار نفر توسط نیروهای هلال احمر در یزد غربالگری شدند.

به گزارش یزدفردا، محسن حرازی زاده ظهر امروز در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: همزمان با روز جهانی هلال احمر در 18 اردیبهشت برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار می شود.

مدیر عامل هلال احمر یزد بیان کرد: از اولویت های فعالیت های ما امداد و نجات است و در ادامه نیز فعالیت های مختلفی در زمینه منابع انسانی و انبارهای لجستیکی اجرا می شود.

وی افزود:‌ تمامی انبارهای متمرکز ساماندهی می شود که در سال ۹۸ و ۹۹ این انبارها شارژ شد و در این راستا نیز در خصوص تجهیزات امدادی خودرویی و امدادرسانی خوشبختانه شارژ شد.

حرازی زاده بیان کرد:‌ در زمینه عملیات امداد و جستجو نیز توانستیم ناوگان خود را به پهباد مجهز کنیم و جز اولین استان های کشور بودیم که این امر انجام شد و جرقه ای برای استفاده از این امکانات بود.

وی ادامه داد: در سال 99 با توجه به بارندگی ها متاسفانه گمشدگی ها و پرت شدگی ها و حوادث کوهستانی ما بیشتر شده بود که این تجهیزات به خوبی توانست به ما در امداد رسانی کمک کند.

حرازی زاده گفت: حضور بالگرد در استان به عنوان یکی دیگر از اقدامات خوب بود که با همکاری مسئولان استانی و ستادی صورت گرفت.

وی بیان کرد: تقویت امداد کوهستان، دریافت هزینه تعمیر خودرویی، اقدامات تجهیزاتی نیز از دیگر اقدامات بود که در این مدت انجام شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد ادامه داد: دریافت قایق بادی، 1500 چادر امدادی، آماده سازی نیروهای انسانی نیز در این مدت پیگیری و اجرا شده است.

حرازی زاده بیان کرد: فضای مجازی بستر خوبی را برای ما در بخش آموزش بوجود آورد که با هزینه های کمتر و آموزش های بهتر فعالیت های خود را پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: برگزاری دوره تربیت مربی با حضور 55 نفر، برگزاری 59 دوره آموزشی در سربازخانه ها، آموزش طلاب، فرهنگیان، نیروهای نظامی، برگزاری مدرسه تابستانی مجازی هلال احمر از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد  بیان کرد: نصب بنرهای آموزشی، غربالگری کرونا، آموزش مربیان و اعضای جوان، برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی در پایه داوطلبان نیز دنبال شد.

حرازی زاده گفت: در این راستا تفاهم نامه هایی نیز بسته شد که با استفاده از ظرفیت بخش هایی مانند کارخانه ها، پادگان های آموزشی، حوزه های علمیه، دانشکده فنی و حرفه ای از جمله این مراکز بوده است.

وی بیان کرد: بیش از 400 نفر از اعضای ما در غربالگری مشارکت کردند که بیش از 600 هزار نفر را غربالگری کردیم.

مدیر عامل هلال احمر یزد بیان کرد: جوانان به عنوان پشتوانه های جمعیت هلال احمر هستند که ورودی جمعیت هلال احمر همین بخش از جامعه هستند.

حرازی زاده ادامه داد: اجرای طرح عامران و ناظران سلامت، برگزاری جشنواره ملی بادبادک ها، شرکت در جشنواره نقاشی دنیای رنگی من، مسابقات خاطره گویی 112 ثانیه ای، اجرای طرح ملی یاس، جشنواره هلال خندان من، کارگاه خشونت، اجرای طرح ملی دادرس نیز از دیگر برنامه های ما بود.

وی گفت: 13 هزار و 400 عضو جوان در حال حاضر داریم که بخش اعظم آنها جوانان هستند که سفیران اصلی ما در جمعیت هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: حوزه داوطلبان نیز به عنوان حوزه دیگر فعالیت ما است که هرچه مشارکت بیشتر داشته باشیم خدمات نیز بهتر خواهیم داد.

حرازی زاده ادامه داد: شماره تلفن 112 مرکز فوریت های امدادی است که مردم میتوانند در حوادث اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان طرح های فرشتگان رحمت و همای رحمت را داریم که در روزهای یایانی ماه مبارک نیز اجرا می شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد گفت: طرح ارمغان مهر، کمک به بیماران کرونایی، طرح دست یار، توزیع بسته های بهداشتی برای گروه های خاص، اجرای طرح یلدا نیز دنبال شد.

وی افزود:‌ در حوزه بهداشت و درمان نیز سعی کردیم بیماران یزد دغدغه دارو را نداشته باشند که توانستیم مورد اقبال عمومی قرار بگیریم.

حرازی زاده گفت:‌ دریافت مجوز مرکز درمان توانبخشی به عنوان یکی از افتخارات ما است که انجام شد و خدمت خوبی میتواند به استان داشته باشد.

وی افزود: کسب رتبه دوم کشوری در ارزیابی های روابط عمومی، ابیرخانه سواد رسانه ای سازمان جوانان، دبیرخانه خانه های هلال، کمک به شهدای امدادگر از جمله اقدامات دیگر ما بوده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر یزد بیان کرد: خانه های هلال به عنوان یکی دیگر از اقدامات ما است که سعی شده در بخش های مختلف از جمله روستاها خدمات رسانی هلال احمر را داشته باشیم و با تشکیل جمعیت های هلال احمر کوچک 50 خانه هلال را افتتاح کردیم که در هفته اینده 20 خانه هلال به انها اضافه شود.

وی گفت: آموزش تیم های اهالی محلات و جوانان هر منطقه و ارائه خدمات توسط این گروه ها به عنوان هدف اصلی ما است که امیدواریم بتوانیم از این طریق تعاملات با دستگاه های مختلف نیز داشته باشیم.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا