نخستین نشست شورای زکات بهاباد در سال جاری با حضور امام‌جمعه، معاون فرماندار وسایراعضا در دفتر امام‌جمعه بهاباد برگزار شد.

به گزارش یزدفردا، نخستین نشست شورای زکات بهاباد در سال جاری با حضور امام‌جمعه، معاون فرماندار وسایراعضا در دفتر امام‌جمعه بهاباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابراهیمی بشکانی امام‌جمعه بهاباد در این نشست با تسلیت ایام لیالی قدر به مسئله اهمیت پرداخت زکات در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: زکات یک وظیفه الهی برای رفع نابرابری‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی که تأکید فراوانی بر آن شده است و برای تحقق آن باید از ظرفیت‌های موجود در جامعه بهره گرفت.

امام‌جمعه بهاباد با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام سفارشات و روایات متعددی در خصوص پرداخت زکات به دست ما رسیده است، افزود: زکات، نماز و روزه و تمام واجبات الهی همه ابزاری هستند که ما را در راهی قرار می‌دهند که برای آن خلق‌شده‌ایم و فلسفه وجودی خلقت است و آن‌هم رسیدن به حریم امن الهی است و پرداخت زکات یکی نیز از این واجبات مهم است که در دین اسلام به‌واسطه پرداخت آن خداوند برکات زیادی را نصیب بندگانش می‌کند.

رئیس شورای زکات شهرستان بهاباد با اشاره به اینکه نگاه به موضوع زکات باید تغییر کند و با ایجاد فضای تشویق، رغبت مردم نسبت به پرداخت زکات ایجاد شود که تحقق این امرنیازبه فرهنگ‌سازی بخش‌های کشاورزی و دامی دارد.

وی بابیان اینکه اگر زکات جدی گرفته شود بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند افزود: پرداخت زکات یک امر واجب است و همه باید برای جمع‌آوری و پرداخت اهتمام ویژه داشته باشند.

امام‌جمعه بهاباد با تأکید بر ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه خواستار تبیین اهمیت پرداخت زکات در جامعه شد و با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار روحانیون در ترویج پرداخت زکات عنوان کرد: باید نسبت به اهمیت و ترویج زکات تبلیغ لازم صورت گیرد.

وی بابیان اینکه پرداخت زکات زمینه‌ساز گسترش عدالت و کاهش فقر در جامعه خواهد بود، یادآور شد: مسئولان باید با گسترش فعالیت‌های تبلیغی در نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش و همت ویژه‌ای به‌کارگیرند.

گفتنی است در سال گذشته 124 میلیون تومان زکات فطره و عام توسط کمیته امداد بهاباد جمع‌آوری‌شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا