مدیرکل استاندارد یزد گفت: سال ۱۳۹۹ با وجود شیوع ویروس کرونا در مجموع ۲۴۲ فقره پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری و تشویقی در استان صادر شد که از این تعداد، ۶۶ مورد مربوط به تمدید بود.

به گزارش یزدفردا، محمدرضا زارع بنادکوکی در نشست تخصصی ارزیابی عملکرد پارسال کارشناسان اجرای استاندارد اظهار داشت: بر اساس تکلیف قانونی و در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران و لزوم پایش مهلت و تاریخ اعتبارپروانه‌های استاندارد صادره معمولا سه ساله است که این اقدام انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۴۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی و ۳۶ مورد صدور مجوز استاندارد اجباری صادر شد که در این زمینه ۱۰ برابر نسبت به سال گذشته رشد دارد.

زارع بنادکوکی تصریح کرد: سال گذشته ۵۷ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل شد که از این تعداد ۴۵ فقره اجباری و بقیه تشویقی است. همچنین در این مدت ۱۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری تعلیق شد که سه فقره از این پروانه‌ها برای برآورده کردن انتظار قانونی این اداره کل و رسیدن به حد مطلوب کیفیت در استاندارد‌های ملی مربوطه توانست شرایط رفع تعلیق را از آن خود کرد.

مدیرکل استاندارد یزد تعداد پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی باطل شده در سال ۹۸ استان را ۲۴۹ فقره بیان کرد و گفت: سال ۹۹ این عدد به ۵۷ مورد رسید که رشد چهار برابری دارد.

وی ادامه داد: کارکرد سال گذشته این اداره کل نشان از رشد شاخص‌های کیفی و اهتمام بیشتر تولید کنندگان به حفظ نشان ملی استاندارد ایران است.


  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا