به گزارش روابط عمومی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد مهرالله رخشانی مهر روز  سه شنبه در بازدید از دبیرستان شاهد زارع شاهی میبد با قدردانی از خیران مدرسه ساز در این حوزه ، افزود: این سازمان هم به همین میزان  به ساخت فضای آموزشی کمک کرد.

وی اظهار کرد: دولت از سال ۹۶ تا سال ۹۸ حدود سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان صرف مشارکت در مدرسه سازی و واحدهای آموزشی خیری ساز در سطح کمک کشور کرد که با توجه به این مبلغ ، بودجه هزینه شده در سال ۹۹ رشد قابل توجهی داشت.

رییس سازمان نوسازی مدارس ادامه داد: قبل از سال ۹۶ زمان تکمیل مدارس خیری ساز ۱۱ سال بود که این مدت هم اکنون به شکل چشمگیری کاهش یافت و در مواردی به ۱۸ ماه رسید و عمده پروژه هایی که  عملیات اجرایی آن در سال ۹۷ آغاز شد، هم اکنون در حال تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد زیادی مدرسه و واحد های آموزشی نیمه تمام در کشور وجود دارد و در انتظار تامین اعتبار دولتی است که برای ۷۰ درصد این فضاها  اعتبار تامین شد.

رخشانی مهر تصریح کرد: سال گذشته ۱۵ هزار کلاس درس تحویل آموزش و پرورش شد که  نیمی از آنها به طور کامل از سوی خیران ساخته شد  و دولت مشارکتی در ساخت آنها نداشت و این امر نشان از ظرفیت بسیار خوب خیران در سراسر کشور به ویژه استان یزد در مدرسه سازی دارد.

وی با اشاره به طرح مدرسه سازی « آجر به آجر» هم   افزود: حدود یک میلیون نفر در این طرح شرکت کردند و میانگین مشارکت آنها حدود هشت هزار تومان بود که این امر با وجود مبلغ کم برای سازمان بسیار ارزشمند است.

 

رییس سازمان نوسازی مدارس کشو ر در سفر به میبد از فضاهای آموزشی در حال ساخت این شهرستان بازید کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا