رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش یزد از استقبال ۴۱ هزار دانش آموز از این جشنواره خبر داد و گفت: ۱۹هزار نفر در رشته های آوایی و ۲۲ هزار نفر در رشته های ادبی هنری ثبت نام کردند.

به گزارش یزدفردا، سعید غفاریان صبح یک‌شنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری اولین جشنواره هنر قرآنی دانش در یزد اظهار داشت: پس از آغاز به کار جشنواره از ۳۰ اذرماه سال گذشته، دبیرخانه آن نیز به طور رسمی کار خود را آغاز و اقدام به ارسال شیوه نامه برگزاری و تشریح آن برای معاونان پرورشی مدارس استان کرد.

وی افزود: علاوه بر این دبیرخانه با هدف اطلاع رسانی در خصوص شیوه برگزاری و رشته های مورد نظر به شرکت کنندگان و علاقه‌مندان با نام جشنواره اقدام به راه اندازی و به روز رسانی سایت و صفحه مجازی در شبکه های اجتماعی اینستاگرام و شاد کرد.

غفاریان با بیان اینکه به دلیل شرایط خاص کرونایی حاکم بر استان تمامی برنامه ها به صورت مجازی برنامه ریزی شدند، عنوان کرد: با مشارکت و همراهی خوب اساتید مختلف در رشته های هنری و قرآنی کلیپ های متعددی از برگزاری کارگاه های آموزشی تهیه و در سایت و کانال جشنواره بارگذاری شد تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی همچنین از رایزنی با اساتید صاحب نام کشوری در راستای توانمندسازی دانش آموزان راه یافته به مقاطع بالاتر جشنواره خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه در سال گذشته چندین کارگاه آموزشی عمومی برگزار و در سال جدید نیز ادامه این کارگاه ها پس از مرحله شهرستانی و منطقه ای برگزار خواهد شد.

سخنگوی اولین جشنواره هنر قرآنی دانش یزد با اشاره به برنامه های متعدد جشنواره در ایام دهه مبارک فجر گفت: یکی از برنامه هایی که به صورت مجازی و با حضور تعداد معدودی از دانش آموزان و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، محفل انس با قرآن با حضور قاری بین المللی «سید جواد حسینی» بود که تلاوت قران کریم توسط برخی از دانش‌آموزان مورد بررسی فنی قرار گرفت و نکات ضعف و قوت گوشزد شد.

غفاریان از استقبال بیش از ۴۱ هزار دانش آموز از این جشنواره خبر داد و اظهار داشت: نزدیک به ۱۹ هزار نفر در رشته های آوایی و نزدیک به ۲۲ هزار نفر در رشته های ادبی هنری ثبت نام و با یکدیگر به رقابت پرداختند که با توجه به شرایط کرونایی آمار بسیار خوبی است.

وی در مورد نحوه ارسال آثار به این جشنواره بیان کرد: آثار دانش‌آموزان از دو طریق بارگذاری در سایت و یا تهیه لوح فشرده صوتی، تصویری که در اختیار معاونین پرورشی مدارس یا مراکز دارالقرآن و کانون های تربیتی پرورشی شهرستان ها و مناطق قرار گرفته، پس از دسته بندی برای پالایش و داوری برای داوران ارسال شده است.

غفاریان با اشاره به انجام داوری آثار در مرحله شهرستانی و منطقه ای عنوان کرد: مقرر شده بود این مرحله تا ۲۲ اسفند به پایان رسیده و پس از داوری، نفرات برتر معرفی شوند اما با توجه به استقبال بالای دانش آموزان و حجم آثار ارسال شده برگزاری مرحله شهرستانی و منطقه ای تا ۲۲ فروردین ماه تمدید شد.

سخنگوی اولین جشنواره هنر قرآنی دانش یزد با اشاره به همکاری بیش از ۱۰۰ داور خبره در بخش داوری منطقه ای و شهرستانی این جشنواره عنوان کرد: این داوران که از برترین های استان به شمار می‌روند در این مرحله آثار دانش‌آموزان را بررسی و نفرات برتر را معرفی خواهند کرد همچنین در مرحله استانی نیز از ۶۰ داور برای پایش و پالایش آثار بهره خواهیم گرفت.

وی افزود: مرحله استانی جشنواره بعد از ماه مبارک رمضان و مرحله پایانی پس از این مرحله برگزار می شود که امیدواریم بتوانیم این دو مرحله را با مساعد شدن شرایط به صورت حضوری و با حضور مردم برگزار کنیم.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام مصاحبه های متعدد با اساتید، پیشکسوتان و خانواده های قرآنی توسط روابط‌عمومی جشنواره گفت: با همکاری و تعامل خوب رسانه های مختلف استان و کشور، تاکنون اخبار جشنواره بازتاب خوبی در محافل خبری داشته است.

اولین جشنواره هنر قرآنی دانش با گرامی داشت یاد و خاطره شهید قرانی دارالعباده، شهید حاج حسن دانش و با هدف تقویت بنیه اعتقادی دانش آموزان با بهره مندی از قرآن کریم به همت اداره کل قران، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا