سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه‌روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۷ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شدند و در این مدت یک نفر نیز به علت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کرد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، ابراهیم سلمانی افزود: در حال حاضر ۱۷۴ فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۶ سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شد، ادامه داد: تاکنون این نوع ویروس در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، تفت و خاتم شناسایی و به ثبت رسیده است.

این مسول خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های چرخش کرونای جهش یافته در بین مردم به خاطر دید و بازدیدهای نوروزی و سفرهای غیرضروری به خصوص در تعطیلات است، باید مردم برای پیشگیری از آن از سفر و حضور در جمع های خانوادگی پرهیز کنند.

به گفته سلمانی، برای قطع زنجیره انتقال این ویروس در استان باید شهروندان و مسافران از برگزاری هرگونه دورهمی و انجام سفرهای غیر ضروری که سبب چرخش ویروس کروناست به جد خودداری کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا