فرماندار خاتم گفت: با همکاری مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی و دستورالعمل های ستاد ملی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا وضعیت این شهرستان از رنگ قرمز به نارنجی تغییر یافت .

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، جواد میربهبودی افزود: همزمان با شروع سال ۱۴۰۰ با همکاری مردم و کسبه در یک هفته گذشته و تلاش کارکنان بهداشت و درمان و بسیجیان و در قالب طرح شهید سلیمانی با نمونه گیری و شناسایی زودرس بیماران برای جلوگیری از بستری شدن مبتلایان و اعمال محدودیت های تردد از سوی نیروی انتظامی  وضعیت منطقه از نظر رنگ بندی کرونا از قرمز(خیلی پرخطر) به نارنجی تغییر پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ادامه این روند و کاهش محدودیت ها منوط به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان به خصوص پرهیز از دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی خانوادگی و فامیلی است .

وی از مردم خواست مفاد پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا وضعیت بهداشتی شهرستان دوباره قرمز نشود، زیرا برپایه  مطالعات، حضور در مهمانی های خانوادگی و برگزاری دورهمی های نوروزی شانس ابتلا به کووید ۱۹ را  پنج برابر در میان افراد افزایش می دهد که در خاتم عامل ۶۵ درصد موارد ابتلا به این بیماری دورهمی های خانوادگی و فامیلی گزارش شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر هرگونه خروج خودروهای بومی و ورود خودروهای غیربومی به شهرستان ممنوع است و هرگونه فعالیت گروه های شغلی سه و چهار مانند برگزاری همایش ، مراسم ، برگزاری جشن در تالارهای پذیرایی، فعالیت سالن های ورزشی، کافه ها، کتابخانه ها، چایخانه و قهوه خانه ها تعطیل و تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا سه بامداد ممنوع است.

میربهبودی گفت: همکاری با نمونه گیران و نیروهای طرح شهید سلیمانی بسیار مهم است و توصیه می شود افرادی که تست کرونای آنها مثبت اعلام می شود به خاطر سلامتی خود و خانواده هایشان از منزل خارج نشوند چرا که تیم های حمایتی بسیجیان طرح شهید سلیمانی در صورت درخواست، همراه و یاور شهروندان در طول مدت قرنطینه هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا