رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه از بازدید چهار هزار و ۱۵۰ گردشگر و اقامت ۳۵۰ نفر در بوگردی های ابرکوه تا روز پنجم فروردین ماه ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایسنا، حمید مشتاقیان ضمن تبریک نوروز ۱۴۰۰ به تمامی مردم ایران به ویژه شهروندان ابرکوهی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی دنیا و ایران که در اثر کرونا ضربه‌های سنگینی را متحمل شده است، حوزه خدمات و به ویژه بخش گردشگری است.

وی خاطرنشان کرد: ایام نوروز بهترین فرصت برای رونق گردشگری در شهرهای نمونه گردشگری است که متأسفانه ویروس کرونا در نوروز ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ این فرصت را از فعالان حوزه گردشگری گرفته و آنان را از نظر اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای مواجه کرده است.

مشتاقیان تصریح کرد: با توجه به شیوه‌نامه‌های خاص اعلام شده توسط ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا برای شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار ندارند، در شهرستان ابرکوه تعداد هشت واحد اقامتی و گردشگری جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی که از پیش اقدامات مربوط به رزرو را انجام داده باشند، در نظر گرفته شده است.

این مسئول ادامه داد: در بازه زمانی ۲۷ اسفندماه ۹۹ تا پنجم فروردین ماه ۱۴۰۰ مجموع اقامت شبانگاهی در واحدهای گردشگری شهرستان ۳۵۰ نفر بوده است، ضمن این که چهار هزار و ۱۵۰ نفر نیز از اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهرستان بازدید کرده‌اند.

رئیس میراث فرهنگی ابرکوه با تأکید بر اینکه بومگردی‌ها، اقامتگاه‌ها و اماکن تاریخی که مجاز به پذیرش گردشگر هستند، عنوان کرد: البته این واحدها برای میهمانان خود محدودیت‌هایی را جهت جلوگیری از تجمع و شیوع کرونا در نظر گرفته‌اند و علاوه بر این نیز مراکز فوق، روزانه توسط بازرسان رصد شده و تاکنون سه مورد اخطار برای متخلفان از مصوبات ستاد کرونا صادر شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا