مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید به اهمیت رشد اقتصادی، گفت: برای تحقق شعار« تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» در سال ۱۴۰۰ و اجرای توصیه مقام معظم رهبری در این مورد یکی از موثرترین راهکارها، تبلیغ ، حمایت ، مصرف و افزایش کیفیت کالاهای ایرانی از سوی اقشار مختلف مردم است .

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی با بیان اینکه نامگذاری سال ها از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، بر اساس مطالعات علمی، دقیق و بر حسب نیاز کشور و مردم است ،افزود: برای تولید و اشتغال و کمک به شرایط اقتصادی باید خرید کالاهای داخلی با کیفیت از سوی مردم در اولویت قرار گیرد.

وی به نقش رسانه‌های گروهی و مبلغان دینی در فرهنگ‌سازی در این مورد، نهادینه کردن شعار سال و نیز اهمیت خرید کالاهای ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: کارشناسان دینی باید از ظرفیت های موجود مکان های مذهبی و نیز فضای مجازی و مسوولان رسانه‌های گروهی هم باید برای تشویق مردم به استفاده از محصولات داخلی و کمک به اقتصاد ملی بهره ببرند.

این کارشناس ارشد امور فرهنگی استان با بیان اینکه شعار امسال نباید تنها جنبه ظاهری به خود بگیرد ،یادآور شد: برای اجرای این امر مهم که نقش اساسی در رونق تولید و اشتغال جوانان دارد باید همه مردم و مسوولان به جد وارد عرصه کار، تلاش و فعالیت شوند.

نجیمی بیان کرد: از ابتدای امسال باید نهادهای فرهنگی و تبلیغی در کنار رسانه‌ها و مسوولان برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی و اقدام موثر انجام دهند که انجام آن موجب شکست تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان انقلاب به خصوص جنگ اقتصادی است .

وی با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ اقتصادی و تداوم تحریم‌ها به دنبال ضربه‌زدن به اعتماد عمومی و ایجاد ناامیدی در میان اقشار مختلف مردم هستند، تصریح کرد: به حول و قوه الهی با بصیرت مردم و تلاش و کار جهادی و انقلابی و تحقق شعار امسال تمامی ترفندهای دشمنان خنثی می‌شود.        

همچنین عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد دیروز ( چهارشنبه ) گفته بود: برای رسیدن به تولید ملی و ایجاد اشغال مولد و پایدار باید زیرساخت لازم توسط مسوولان با همکاری مردم فراهم شود.

محمد صادقی افزود: موانعی مانند تحریم‌ها، بیکاری، خروج سرمایه‌های کشور و مسایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حقوقی بر سر راه وجود دارد که باید همه دست به دست هم دهند ا جهش و رونق تولید محقق شود.

وی اظهار کرد: تولید ملی بدون فراهم کردن زیرساخت‌های ضروری محقق نمی شود و حمایت و پشتیبانی از تولید کنندگان و نظارت بر کار آنها یکی از همین زیرساخت‌هاست و  مخاطب نامگذاری سال ۱۴۰۰ آحاد مردم به خصوص  تولیدکنندگان و همه مسوولان هستند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا