فرماندار میبد گفت: مراکز خیریه، مجری فعالیت‌های ارزشمند در سطح جامعه هستند و با توجه به آسیب شناسی اجتماعی و دوری از موازی کاری می‌توانند نقش موثرتری در جذب کمک‌های خیری و حمایت از اقشار آسیب‌دیده داشته باشند.

یزدفردا: حسین فلاح روز دوشنبه در مراسم افتتاح مرکز مثبت زندگی در محله شهیدیه میبد افزود: به یقین ارتباط بین مراکز خیریه نقش موثری در بهره گیری بهتر از ظرفیت‌های خیری شهرستان و تبدیل آنها به فرصت‌هایی برای انجام امور ارزشمند دارد.

رییس اداره بهزیستی نیز گفت: مراکز مثبت زندگی دنبال کننده اهداف سازمان بهزیستی در کمک به نیازمندان و معلولان و اقشار آسیب دیده هستند و بعد از ۲۰ سال به موجب بند چهار ماده ۲۶  قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که طی آن سازمان بهزیستی صادر کننده  ۱۳ مجوز فعالیت حمایتی است ، راه اندازی شده‌اند.     

سید محسن فلاح افزود: مراکز مثبت زندگی دیجیتالی و انجام دهنده خدمات برای مددجویان هستند که قبلا در سازمان بهزیستی و موسسه‌های خیریه زیر مجموعه آن پرونده داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه مراکز مثبت زندگی با نگاه خانواده محور فعالیت دارند ، اظهار کرد: در میبد چهار مرکز بر اساس جمعیت و محل سکونت مددجویان در چهار محله شهیدیه ، بشنیغان ، فیروزآباد و ده آباد راه‌اندازی شده‌اند و به مددجویان محله و یک تا سه محله‌ هم‌جوار ارایه خدمات دارند.

رییس اداره بهزیستی یاد آور شد : در هر مرکز به طور نسبی پنج نفر شاغل هستند و موسسه‌های خیریه زیر مجموعه بهزیستی نیز می‌توانند به صورت پشتیبان این مراکز فعالیت داشته ‌باشند.

مرکز مثبت زندگی  شهیدیه به عنوان یکی از مجموعه‌های موسسه خیریه «در امتداد خورشید» فعال در شهرک صنعتی شهرستان با حضور مسوولان شهرستان و همزمان با آیین افتتاح ۲ هزار و ۴۰۰ مرکز مثبت زندگی کشور توسط دکتر حسن روحانی رییس جمهوری راه اندازی و شروع به فعالیت کرد.

به گفته محمد رضا ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی میبد برای آماده سازی ساختمان این مرکز و بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان تاکنون هزینه شده‌ و در آن به ۳۵۰ مددجو که پرونده الکترونیکی دارند ارایه خدمت می‌شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا