همزمان باسراسر کشور صبح امروز دوشنبه درآئینی با حضور فرماندار، رئیس اداره بهزیستی و جمعی از مسئولان محلی ساختمان مرکز مثبت زندگی بهزیستی بهاباد افتتاح شد .

حسن عبداللهیان رئیس اداره بهزیستی بهاباد درآئین افتتاح این مرکزدرجمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد مراکز مثبت زندگی به عنوان خدمت نوین این سازمان در سراسر کشور گفت: ایجاد این مراکز روند خدمات رسانی به مددجویان زیر پوشش را سرعت می بخشد.

رئیس اداره بهزیستی بهاباد تصریح کرد : از طرف دیگر ایجاد این مراکز که توسط بخش خصوصی با نظارت بهزیستی اداره می‌شوند،  نقش مهمی در اشتغال زایی در شهرستان داشته است.

عبداللهیان با بیان اینکه کلیه پروندهای مددجویان اعم از زنان سرپرست خانوار و معلولان به این مراکز واگذار خواهد شد افزود : با راه‌اندازی این مراکز، افراد تحت پوشش برای دریافت خدمات با دسترس‌پذیری آسان تنها به یک مرکز مراجعه خواهند کرد.

وی افزایش پوشش خدمات و نفوذ بیشتر خدمات را از مزیت‌های فعالیت مراکز مثبت زندگی برشمرد و افزود: یکی از رویکردهایی که در مراکز مثبت زندگی وجود دارد، در واقع برنامه مبتنی بر سطح‌بندی خدمات و نظام ارجاع است؛

رئیس اداره بهزیستی بهاباد بابیان اینکه مراکز مثبت زندگی داشبورد مدیریتی بسیار قوی و به‌روز هستند خاطرنشان کرد :ارتقاء سطح رفاه عمومی نیز یکی دیگر از اهداف راه اندازی این مراکز است که ارائه خدمات به صورت الکترونیکی است که دیگر نیازی به تشکیل پرونده نیست و ارائه خدمت برپایه دولت الکترونیکی است با دسترسی آسان و راحت افراد جامعه به این مراکز برای دریافت خدمات صورت می‌گیرد.

عبداللهیان بابیان اینکه 600 نفرمددجو ازخدمات بهزیستی بهاباد استفاده میکنند افزود : دربهاباد دومرکز مثبت زندگی وجوددارد که به مددجویان خدمات ارائه میدهد .

وی بابیان اینکه باراه اندازی این مراکز  برای 6 نفرشغل ایجاد شده است اظهارداشت : به هرکدام ازمراکز 150 پرونده اختصاص یافته تا نسبت به ثبت و ضبط این پرونده ها وتکمیل انها اقدامم کنند .

این مقام مسئول اظافه نمود: مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)، مراکزی غیردولتی است که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با کسب پروانه فعالیت از سازمان بهزیستی، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک این سازمان را در بستر فناوری اطلاعات برای بهتر زیستن آحاد جامعه ارایه می‌کنند.

انتهای پیام /










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا