معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: میانگین استفاده از ماسک به ۶۵ درصد و میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به ۵۶ درصد کاهش یافته است.

یزدفردا: متأسفانه سیر کاهشی ابتلای به کرونا در استان یزد از ابتدای بهمن ماه متوقف شد و از آن زمان شاهد افزایش مراجعات و افراد سرپایی مبتلا به کرونا هستیم، همچنین آمار بستری بیمارستان‌ها افزایش یافت.

این روند افزایشی کرونا سبب شد مسئولان بهداشت و درمان استان بارها نسبت به خیز چهارم کرونا در این استان هشدار دهند، اکنون هم که خبرها حاکی از آن است که متأسفانه موارد ابتلا به کرونای انگلیسی در کشور رو به افزایش و فراگیری است.

با توجه به اینکه سرایت ابتلا به کرونا انگلیسی با شدت بیشتری صورت می‌گیرد، امیدواریم مردم استان و کشور با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی بیشتر از قبل مراقب حفظ سلامتی خود و اطرافیان باشند.

محمود نوری شادکام اظهار داشت: بعضی از استان‌ها در وضعیت قرمز قرار گرفتند و آمار بیماری رو به افزایش است، در استان یزد هرچند تاکنون مشکل جدی در این زمینه نداشتیم.

وی ادامه داد: امروز مجموعا 170 بیمار بر روی تخت‌های بیمارستانی داریم، متأسفانه میانگین استفاده از ماسک در بین همشهریان از 85 درصد به 65 درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: میانگین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی هم در بین مردم کاهش یافته است و به 56 درصد رسیده است که قبلا بالای 80 درصد مردم رعایت می‌کردند.

نوری شادکام بیان کرد: دو مسئله قابل توجه است، یکی اینکه هنوز امیدواری وجود ندارد که بتوانیم واکسیناسیون را در چند ماه آینده به عدد قابل توجهی برسانیم، قطعا آن چیزی که مهم است تا در امان بمانیم و با مشکل مواجه نشویم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: در موج قبلی کرونا پس از آن که استان خوزستان درگیر شد در حدود 20 روز تا یک ماه طول کشید و استان یزد وارد موج سهمگین و بسیار مرگ بار بیماری شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: باید مراقب باشیم تا ماه اسفند را با همکاری رعایت کنیم تا به مشکل نخوریم و مردم استان سال جدید را با خیال راحت‌تری آغاز کنند و مشکلات سال قبل و شرایط آبان و آذر را نداشته باشیم.

نوری شادکام ادامه داد: خوشبختانه تا روز شنبه دوم اسفند ماه گزارش کرونای انگلیسی نداشتیم، بیمارانی که شدت بیماری آن‌ها بالا باشد، قبلا مبتلا شده و مجددا مبتلا شدند، سابقه مسافرت به خارج کشور به خصوصا کشورهای اروپایی داشتند با شک به کرونای انگلیسی نمونه آن‌ها به تهران ارسال می‌شود و تا به حال از نمونه‌های ارسالی موردی گزارش نشده است.

وی خاطر نشان کرد: تفاوتی بین بیماری کرونای انگلیسی و کرونا معمولی وجود ندارد، راه‌های پیشگیری یکسان است، منتها چون سرعت واگیری آن بیشتر است و علائم آن شدیدتر است، لازم است مراقبت‌ها را بیشتر کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: توصیه می‌شود، دقت و مراقبت‌ها را بیشتر کرده و سعی کنند از دو ماسک استفاده کنند.

متأسفانه رعایت فاصله اجتماعی بسیار کم شده است، امید است مردم رعایت کنند و اگر تب دارند، سرفه می‌کنند یا به سختی نفس می‌کشند در اجتماعات حاضر نشوند و مراقب سلامتی خودشان و اطرافیان خود باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا