سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: کرونای انگلیسی در برخی از استان‌های همجوار مشاهده شده است از این رو احتمال ورود آن به استان یزد هم وجود دارد.

یزدفردا: دکتر ابراهیم سلمانی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: ابتلای افراد به کرونای جهش یافته انگلیسی در برخی استان‌های همجوار یزد که ارتباط نزدیکی با این استان دارند گزارش شده و لذا احتمال ورود این ویروس به یزد هم وجود دارد.

او از سرایت پذیری بالای کرونای انگلیسی خبر داد و یادآور شد: بهترین شیوه برای گریز از گرفتار شدن در دام این ویروس، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی است.

سلمانی ادامه داد: با توجه به سرایت پذیری بالاتر این نوع از ویروس لازم است هم استانی‌های عزیز حساسیت بالاتری نسبت به رعایت پروتکل‌ها و خصوصا زدن ماسک و رعایت فاصله فیزیکی مطمئن داشته باشند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهارداشت: در حال حاضر متوسط میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان یزد ۶۰ درصد است که کمترین میزان از ابتدای شهریور ماه است لذا با توجه به سرایت پذیری بالای ویروس انگلیسی اگر روند رعایت دستورالعمل هابه شکل کنونی باشد در صورت ورود آن به استان ما ممکن است شاهد افزایش ناگهانی تعداد بیماران مبتلا باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا