روز شنبه 11بهمن‌ماه جناب آقای محسن موحدی‌فرد مدیرکل آموزش و پرورش یزد در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) که با شرکت مدیران و معاونان آموزشگاه‌های مجتمع و اعضای هیات‌مدیره و بازرسان شرکت‌های مجتمع تولیدی و تعاونی آموزشی و مسکن جامعه فرهنگیان تشکیل گردیده بود در یک نشست صمیمی حضور بهم رسانید.

در آن نشست جناب آقای موحدی‌فرد طی سخنانی اظهار نمود: به خواست پروردگار در حد توان در خدمت کلیه فرهنگیان استان خواهم بود و از این‌که عده‌ای از فرهنگیان باتجربه، مدیریت مجموعه آموزشی حضرت مجتبی(ع) را بر عهده دارند و تاکنون باتوجه به اهداف مؤسسه توفیقاتی کسب نموده‌اند بویژه با عنایت به این‌که این مجموعه کمک‌های قابل ملاحظه‌ای به عده‌ای از دانش‌آموزان مدارس دولتی و دیگر اقشار جامعه نموده است پیشنهاد می‌گردد اعضای هیات‌مدیره و مدیران این مجموعه زمینه‌هایی فراهم نمایند تا دانش‌آموزان بیشتری از خدمات رفاهی این مجتمع استفاده نمایند.

از صحنه‌های به یادماندنی این نشست اظهار لطف و محبت مقام مدیریت کل به یکایک حاضران از جمله فرهنگی پیشکسوت جناب آقای علی مشاهیری مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان بود که خدمات آموزشی و زحمات و تلاش‌های ایشان و اقداماتی که در زمینه رفاه معلمان استان انجام داده‌اند ماندگار می‌باشد.

نظر خوانندگان آیینه یزد را به گزارشی که رضا سلطان‌زاده مدیرعامل مجتمع در آن نشست به اطلاع مقام محترم مدیریت کل آموزش و پرورش استان و حاضران رساند جلب می‌نماید.

بسم‌الله الرحمن الرحیم- سلام بر حاضران ارجمند خانم‌ها و آقایان، سپاس و تشکر از این‌که دعوت مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) را پذیرفته و افتخار داده‌اید در خدمتتان بوده و مصدع اوقات شریفتان باشیم و درود و سلام و خیرمقدم و تبریک به فرهنگی متعهد جناب آقای محسن موحدی‌فرد مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان که امروز شنبه 11 بهمن ماه در جلسه اعضای هیات‌مدیره و بازرسان شرکت‌های تعاونی آموزشی و مسکن و مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد و مدیران و معاونان مجتمع حضور بهم رسانیده‌اید.

شکر و سپاس به درگاه با عظمت پروردگار که به اینجانب توفیق عنایت فرمود دقایقی در این نشست پیرامون عملکرد شرکت‌های فرهنگیان یزد مختصراً گزارشی به استحضار حاضران گرامی برساند. در سال 1371 با شرکت 3هزار نفر از فرهنگیان استان و اعضای خانواده آنان مجتمع تولیدی فرهنگیان یزد تأسیس گردید. یکسال بعد اعضا موافقت نمودند شرکت تعاونی آموزشی و مسکن تأسیس نمایند و حدود هفده هزار مترمربع از پنجاه هزار مترمربع زمین که کاربری آموزشی داشت خریداری نمودند و سند ثبتی آن به‌نام شرکت در سال 1374 صادر گردید.

بر روی این زمین بیش از پانزده هزار مترمربع ساختمان و بیش از 70 کلاس درس و تعدادی کارگاه‌های مجهز آزمایشگاه فیزیک، شیمی و زیست، سالن نمازخانه و سالن اجتماعات در دو طبقه به مساحت یک‌هزار مترمربع و سالن ورزشی که تقریباً در استان نمونه است در دو و نیم طبقه به مساحت دو هزار مترمربع احداث گردیده است.

مدارک موجود در ادارات آموزش و پرورش و دیگر ادارات و سازمان‌های ذی‌ربط حاکی از این است که مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) از آغاز فعالیت آموزشی تاکنون غیر از شهریه مصوب هیچ‌گونه وجهی از اولیای دانش‌آموزان و یا دیگر افراد و خیرین محترم تحت هیچ اسم و عنوان دریافت ننموده و علاوه بر آن سال‌ها است به تعدادی از دانش‌آموزان مستعد با نام «طرح علوی» از ده تا صد درصد شهریه تخفیف داده و به بعضی از آنان در دوران تحصیل در دانشگاه کمک هزینه تحصیلی پرداخت نموده است.

طی 27 سال شرکت‌های فرهنگیان در بخش‌های اقتصادی، کشاورزی، سنگ‌بری و تولید آجر توکار و روکار فعالیت داشته و اعضای هیات‌مدیره و بازرسان با طیب‌خاطر و علاقه‌مندی از دریافت درصد سودی که هر سال عاید این شرکت‌ها شده و حق قانونی آنها می‌باشد خودداری نموده و آخرین مبلغی که در سال گذشته در ازای شرکت در هر جلسه هیات‌مدیره حق‌الزحمه دریافت نموده‌اند یکصد و پنجاه هزار تومان بوده و حساب‌های شرکت مورد تأیید حسابرسان رسمی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی قرار گرفته است و اعضای شرکت جمعاً مالک یکصد و بیست هزار سهم می‌باشند. مجتمع تولیدی و این تعاونی‌ها در ردیف معدود شرکت‌هایی می‌باشد که هر سال به سهامدارانش سود پرداخت می‌نماید.

از دیگر اقدامات مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع)، پایه‌گذاری طرحی به‌نام «طرح معین» بوده که طی سالیان متمادی هر سال مبلغ قابل توجهی برای کمک به دانش‌آموزان مدارس دولتی جهت خرید بسته حمایتی، لوازم‌التحریر، کفش و تهیه صبحانه پرداخت نموده است. با لطف و عنایات پروردگار، اعضای هیات‌مدیره و بازرسان توانسته‌اند سازمان مردم نهادی به‌نام «مؤسسه خیریه حضرت مجتبی حامیم» تأسیس نمایند که در یکسال اخیر این توفیق نصیب بنیانگذاران آن گردیده که براساس اهداف تعیین شده مؤسسه عده‌ای از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد و برای هزینه تعدادی از بیماران مبلغی پرداخت نماید و عده‌ای از ایتام را تحت پوشش قرار داده و یا برای خرید وسایل و لوازم جهت بیمارستان‌های شهید صدوقی و شهید رهنمون و بعضی از مؤسسات درمانی بیش از یک‌میلیارد تومان اهداء نماید.

تاکنون هشت نفر از وزرای دولت جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از معاونان وزرا و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و استانداران از مجتمع آموزشی و مجتمع‌های مسکونی احداث شده توسط شرکت مسکن فرهنگیان بازدید نموده و طی مرقومه‌هایی عملکرد این شرکت‌ها را ستوده‌اند.

در سال‌های گذشته تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد در چهار پروژه، 949 واحد آپارتمان با مناسب‌ترین قیمت و با رعایت استانداردها و ضوابط و قوانین مصوب احداث و به سهامداران تحویل داده است و اکنون در حال ساخت و تکمیل 288 واحد آپارتمان برای فرهنگیان می‌باشد.

الطاف پروردگار منان، عنایت ائمه معصومین صلوات‌ا… علیهم اجمعین، همکاری و همراهی سالیانه بیش از 250 نفر از فرهنگیان معزز و کارمندان خدماتی، مدیران و معاونان آموزشی و پرورشی و اجرایی در مجتمع آموزشی حضرت مجتبی(ع) و تلاش و کوشش مهندسان محترم ناظر ساختمانی، زحمات بی‌دریغ و طاقت‌فرسای صدها استادکار، کارگر در امور مختلف ساختمانی و اِعمال مدیریت صحیح و گذشت از حق قانونی اعضای هیات‌مدیره و بازرسان شرکت‌های فرهنگیان که اکثراً از پیشکسوتان و افراد مورد احترام نه تنها قشر فرهنگی بلکه عموم مردم یزد می‌باشند.

اینجانب افتخار می‌کند به‌عنوان همکاری کوچک از نظرات و ارشادات و راهنمایی‌های آنها استفاده می‌کند و از همه مهم‌تر نفس قدسی و پول حلال بیش از 4800 نفر سهامدار سبب گردیده که تاکنون چندین سال از جمله در سال جاری شرکت تعاونی آموزشی و 5 سال تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد به‌عنوان تعاونی برتر استان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی گردد و لوح‌تقدیر دریافت نماید.

مناسب می‌داند نکته‌ای را به استحضار مقام محترم مدیریت کل برساند و آن این‌که به دنبال مراجعات مکرر و مکاتبات پی‌درپی چند نفر از کارمندان و مدیران وقت اداره کل آموزش و پرورش یزد و چند نفر از متقاضیان پروژه 288 واحدی به بعضی از مسئولان و مقامات محترم استان و تشکیل گروهی در فضای مجازی و معمولاً در ساعات و با استفاده از امکانات اداری به بعضی از مدیران تعاونی مسکن توهین و علیه شرکت مطالبی اظهار نموده‌اند اما در نهایت مسئولان محترم اتاق تعاون پس از بازدید از پروژه همراه با مقام محترم مدیریت کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و پس از تشکیل جلسه‌ای با حضور چهار نفر از خریداران که عمدتاً از گردانندگان گروه بودند و با شرکت چند نفر از مدیران تعاونی مسکن در یک جلسه پرسش و پاسخ به مدت دو ساعت و نیم پس از ارائه مدارک لازم با صراحت اعلام نمودند تعاونی مسکن جامعه فرهنگیان یزد از بین پنجاه، شصت تعاونی مسکن استان عملکرد خوب و موفقیت‌آمیز داشته است.

بنابراین اجازه فرمایید بگویم: «من از بیگانگان هرگز ننالم/ که با من هرچه کرد آن آشنا کرد». در پایان جناب آقای محسن موحدی‌فرد توفیق جنابعالی را در این موقعیت حساس و خطیر در ارائه خدمات صادقانه و ارزشمند به کلیه فرهنگیان و معلمان و در نهایت عموم مردم شریف استان خواهانیم.

بر چهارده معصوم بزرگوار و به روح پر فتوح شهدای اسلام و کشور و برای شادی ارواح پدران، مادران، استادان و معلمانی که الفبای زندگی شرافتمندانه را به ما آموختند و همه درگذشتگان حاضران در جلسه و اعضای بسیار عزیز و فداکار هیات‌مدیره و بازرسان این مجموعه‌ها، شادروانان محمد آخوندزاده، احمد مدقق یزدی، رضا زمانی و سید محمد دهقان بنادکی (رضوی‌نیا) که طی سالیان متمادی در راه پیشرفت شرکت‌های فرهنگیان یزد از هیچ‌گونه تلاش و فداکاری دریغ ننمودند و با آرزوی توفیق بیشتر برای حاکمان و کارگزاران و مسئولان و عموم دلسوزان و علاقه‌مندان به نظام اسلامی که در راه خدمت به مردم گام برمی‌دارند، بر محمد و آل محمد صلوات.

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/luEmx
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا