طی اقدامات اطلاعاتی پاسداران گمنام امام زمان(عج) در سپاه الغدیر تعداد دو بنگاه طلا فروشی در سطح استان یزد که اقدام به انجام معاملات کاغذی و به اصطلاح معاملات فردایی نموده و موجب اخلال در بازار سکه و طلا گردیده بودند پلمب گردیدند .

یزدفردا: معاملات غیرفیزیکی طلا و سکه موسوم به معاملات فردایی و کاغذی معاملاتی است که هیچ‌گونه طلا و سکه فیزیکی در آن مبادله نمی‌شود، اینگونه معاملات صوری، سبب نوسان بازار شده و غیرقانونی است که برابر قانون، مراجع انتظامی و قضایی با متخلفان برخورد خواهند کرد.

معاملات فردایی و کاغذی موجب عدم تعادل بازار شده و حضور دلالان و سفته ‌بازهایی که دانسته یا ندانسته «در آسیاب دشمن آب می‌ریزند» در آشفتگی بازار سکه و طلا داخلی اجازه نمی‌دهد که بازار به شکل واقعی و معاملات صحیح خود پیش رود.

تمام آشفتگی و  بهم‌ ریختگی بازار و افزایش تقاضا، در بخش سفته‌ بازی‌هاست که افراد به‌جهت سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش ریال خود اقدام به خریدهای غیرواقعی و تقاضای کاذب کرده و  با خرید سکه به تعداد بالا حتی تا ۲۰۰ سکه، موجب ایجاد حباب غیر واقعی قیمت و آشفتگی بازار می‌شوند.

لازم است هم استانی‌های عزیز در راستای بر خورد با متخلفان در صورت مشاهده هرگونه تخلفات سریعا با ستاد خبری اطلاعات سپاه با شماره 114 تماس حاصل فرمایند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا