نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به اینکه بحران بی‌آبی در یزد نگران کننده است، گفت: بخشی از آب شرب یزد از خط انتقال آب تامین می شود و حفظ امنیت این خط نیازمند مدیریت جدی است.

یزدفردا: محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه خط انتقال آب یزد همواره در معرض تهدید است، اظهار داشت: در طول دو سال گذشته تهدیدها و تعرض‌های عده‌ای به این خط بسیار بود اما در مقطعی مدیریت شد ولی دوباره این اتفاقات کم و بیش در حال وقوع است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به اسم کشاورزان منطقه شرق اصفهان، به بهانه‌های مختلف، آبرسانی به یزد را مختل می‌کنند، افزود: در اقدام اخیر آنها، برق سامانه انتقال آب به یزد قطع شد و انتقال آب به شهر تشنه یزد برای چند ساعت متوقف شد.

جوکار ادامه داد: این افراد، به بهانه بدهکاری دولت به کشاورزان این اقدام را انجام دادند اما گناه مردم یزد چیست که باید به هر بهانه‌ای در زمینه آب شرب در تنگنا قرار بگیرند.

نماینده مردم یزد و اشکذر با تاکید بر اینکه خط انتقال آب به یزد نیازمند مدیریت جدی است، افزود: از وزارت کشور می‌خواهیم تا امنیت لوله‌های انتقال آب به یزد را به هر شکل ممکن تأمین کند.

وی تصریح کرد: روابط استان‌ها دو طرفه است و اصفهان نیز منافعی در یزد دارد و مردم یزد می‌توانند این منافع را دچار خدشه کنند اما این قبیل حرکات شایسته مردم در نظام اسلامی نیست و امیدواریم همه مردم به این نکته توجه داشته باشند.

جوکار با تاکید بر اینکه بی آبی در یزد بیداد می‌کند و امسال نیز پاییز و زمستان کم بارشی را سپری کرده‌ایم، افزود: لازم است مسئولان اجرایی، خط دوم انتقال آب به یزد را با جدیت بیشتری دنبال کنند تا شاهد بروز بحران بی آبی در یزد نباشیم.

 

 

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا