رئیس پلیس فتای استان یزد: کاربران مراقب پیامک‌های جعلی شیادان برای سرقت اطلاعات بانکی باشند.

یزدفردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی، اظهار داشت: بنابر گزارش‌های رسیده و رصد‌های صورت گرفته، مجرمان سایبری از شگرد مجرمانه جدیدی برای سرقت اطلاعات بانکی کاربران ثبت کننده آگهی آنلاین استفاده می‌کنند.

وی در تشریح این نوع از کلاهبرداری‌ها گفت: در این شیوه مجرمان سایبری با دنبال کردن سایت‌های درج آگهی آنلاین به افرادی که آگهی آن‌ها به تازگی ثبت شده و بر روی سایت قرار گرفته، پیامک داده و از آن‌ها می‌خواهند که برای ثبت نهایی آگهی و جلوگیری از حذف آن، مبلغ ناچیزی در حد چند هزارتومان را به لینکی که در پیامک ارائه شده واریز کنند.

رئیس پلیس فتای استان یزد، ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان با سهل‌انگاری روی لینک ناشناس در پیامک کلیک کرده و پس از هدایت به درگاه بانکی جعلی، اطلاعات بانکی آن‌ها به سرقت می‌رود.

این مقام انتظامی در پایان افزود: سایت‌های آگهی آنلاین که احراز هویت شده و دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، در صورت نیاز به ارسال پیامک، از سامانه‌های رسمی و ثبت شده به نام خود استفاده می‌کنند و بنابراین شهروندان در صورت دریافت پیامک از شماره‌های متفرقه، به هیچ عنوان روی لینک موجود در آن کلیک نکنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا