در مراسم آغاز رسمی طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه لوح افتخاری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حجت الاسلام والمسلمین ناصری نماینده ولی فقیه در استان یزد اعطا شد.

یزدفردا: در آئین آغاز رسمی طرح ملی پایتخت صحیفه سجادیه، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لوح افتخاری به حجت الاسلام و المسلمین ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد تقدیم کرد.

در متن این لوح افتخار آمده است:

صحیفه سجادیه کتابی ملکوتی و منظومه‌ای از اندیشه‌های اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که از آن به اخت القرآن و زبور آل محمد (ص) تعبیر شده است. این اثر گرانبار لبریز از آموزه‌های توحیدی و اخلاق انسانی و دینی است. جایگاه و گستردگی معارف این اثر معنوی بزرگ موجب شده است که گروه‌هایی از مشتاقان حق به آن خیره شوند و در پهنه برکت خیز فرهنگ دینی، همچون خورشیدی فروزان، فرا راه هدایت جان‌های تشنه و جویندگان راستین حقیقت باشد؛ اما هزاران دریغ که همچنان زوایای بسیاری از آن ناشناخته باقی مانده است.

بر این اساس و با عنایت به پیشینه فرهنگی «یزد» و وجود مفاخر علمی و فرهنگی فراوان در آن دیار در گذرگاه تاریخ و نیز تعدد مؤسسات و مراکز فعال دینی در آن خطه، شهر یزد برای مدت دو سال به عنوان نخستین پایتخت صحیفه سجادیه تعیین و این لوح افتخار به مردم فرهیخته و دین مدار آن سامان تقدیم می‌شود.

گسترش انس با صحیفه سجادیه و گفتمان سازی و عینیت بخشی به آموزه‌های ناب آن در سبک زندگی مردم در سطح جامعه اسلامی، از جمله اصلی ترین اهداف برگزاری این اقدام فرهنگی مبارک در سطح ملی به شمار می‌رود.

امید است با همکاری شخصیت‌های برجسته فرهنگ دینی و نهادهای قرآنی، در برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات شاخص ملی و استانی، بیش از پیش شاهد توسعه و حاکمیت آموزه‌های این اثر شاخص ارزشمند در پهنه سرزمین ایران اسلامی باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا