رییس حوزه هنری یزد از انتشار کتاب «خانه عمو حسین» با موضوع مقاومت و جانفشانی رزمندگان یزدی در دوران دفاع مقدس خبر داد.

محمدصادق کوچک‌زاده با اشاره به اهمیت فرهنگ جهاد و مقاومت و لزوم ثبت و ماندگاری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس گفت: «خانه عمو حسین» به قلم مصطفی زمانی‌فر نویسنده یزدی روایتی واقعی و جذاب از یک حماسه مهم دوران دفاع مقدس و برگ زرینی در تاریخ افتخارات و مجاهدت‌های رزمندگان استان یزد است.
وی با بیان اینکه این اثر به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان یزد به زودی توسط انتشارات سوره مهر در 238 صفحه منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد، افزود: در این کتاب بخش اندکی از مجاهدت‌، مقاومت، ایثار و جانفشانی رزمندگان یزدی در جنگ تحمیلی بیان شده است.
رییس حوزه هنری یزد ادامه داد: «خانه عمو حسین» به ماجرای پاتک زید و حضور تیپ ‌مستقل 18‌ الغدیر یزد در منطقه کوشک و خط پدافندی زید و تک رژیم بعث عراق در روز 25 مهرماه 1363 اشاره دارد. در این واقعه، تهاجم دشمن با پاتک به موقع و دفاع جانانه رزمندگان یزدی دفع و دشمن مجبور به عقب‌نشینی می‌شود؛ این حماسه‌آفرینی و پاتک پیروزمندانه‌ به قدری اهمیت داشت که محسن رفیق‌دوست وزیر وقت سپاه، در مراسم تشییع شهدای پاتک زید در یزد از این یگان به عنوان «تیپ پیروز الغدیر» یاد کرد.
کوچک‌زاده با بیان اینکه نویسنده با پژوهش، تحقیقات میدانی‌، مصاحبه، مطالعه و مرور اسناد و کتاب‌های مرتبط، به واکاوی و تبیین جزئیات ماجرا و اتفاقات خط پدافندی زید پرداخته، اظهار داشت: وی سعی کرده با یک روایت واقعی، پیوسته و مستند در سه فصل، مخاطب بویژه نسل جوان را با این حماسه ارزشمند دوران دفاع مقدس آشنا کند.
وی افزود: بخشی از کتاب نیز به ماجرای حفر تونل توسط مقنی‌های یزدی در منطقه عملیاتی و نقش آن در پیروزی رزمندگان اسلام و برخی خاطرات پیرامون آن اختصاص دارد.
رییس حوزه هنری استان اظهار امیدواری کرد این کتاب اسفندماه در کنگره ملی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد رونمایی شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا