به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ فرماندار بافق به اتفاق رئیس صنایع دستی و گردشگری بافق از کارگاه های صنایع دستی، اماکن و آثار تاریخی بازدید کرد.

سید مهدی طلائی مقدم در ابتدا با حضور در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق در گفتگو با رئیس اداره از برنامه های در دست اقدام و پیگیری های صورت گرفته در جهت تحقق برنامه های آینده این مجموعه مطلع شد و در ادامه با اهدا لوح از زحمات و خدمات پرسنل این اداره تقدیر کرد.

فرماندار بافق سپس از کارگاه های صنایع دستی حصیربافی، مینای مس و سفال، پته دوزی و نقاشی مستقردر مجموعه تاریخی میدان خان بازدید کرد و گفت: صنایع دستی حاصل ذوق،سلیقه و هنر دست هنرمندان بافقی است که نشان از اصالت، سنت و فرهنگ این دیار است.

طلائی مقدم ضمن تاکید بر برندسازی آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان بافقی، خاطر نشان کرد: امروزه تجاری سازی، بسته بندی ایده آل ضمن زنده نگه داشتن سنت و هنر منطقه، نقش بسزایی در فروش، تبلیغات و همچنین جذب مشتری و هویت سازی دارد.

وی افزود: یکی از مشکلات صنایع دستی و آثار نفیس هنرمندان بافقی برندسازی و تجاری سازی صنایع دستی است.

فرماندار در ادامه از خانه وحشی بافقی، حوزه علمیه مسجد جامع، منطقه حوض بازو ( آب انبار و حسینه و چند خانه تاریخی) بازدید کرد و ضمن تاکید بر احیاء ، مرمت و نگه داری این آثار تاریخی قول مساعدتو پیگیری داد.










  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا