برای اولین بار در کشور بهره‌برداری از تجهیزات تله‌متری پروژه مرکز جدید دیسپاچینگ ملی توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران به دیسپاچینگ منطقه یزد واگذار شد.

یزدفردا: در نشستی که به صورت ویدیوکنفرانس میان شرکت‌های مدیریت شبکه برق ایران و برق منطقه‌‌ای یزد برگزار شد؛ ضمن قدردانی از همکاری‌های دیسپاچینگ منطقه یزد در تکمیل نصب و راه اندازی تجهیزات تله‌متری (تجهیزات ارسال اطلاعات و کنترل از راه دور) پروژه مرکز جدید دیسپاچینگ ملی، تعمیر و نگهداری این تجهیزات را به دیسپاچینگ مرکز یزد واگذار شد.

در این جلسه سید عباس حسینی سرپرست امور دیسپاچینگ و مخابرات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ضمن تاکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش، وحدت رویه و انضباط کاری در بخش شبکه اسکادا؛ تلاش در جهت افزایش شاخص‌های رویت‌پذیری، بهبود کیفیت اطلاعات و تسریع در رفع مشکلات و چالش‌ها را خواستار شد.

هاشم حیدری مسئول گروه اسکادا و تله متری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در توضیح پروتکل کانورتر که بیشترین بخش تجهیزات یاد شده را شامل می شود، بیان کرد: پروتکل کانورتر‌ها وظیفه تغییر پروتکل را بر عهده داشته و خروجی پروتکل پایانه‌های راه دور را به پروتکل مورد نظر تبدیل کرده و مرکز جدید دیسپاچینگ ملی بر اساس آن اطلاعات ایستگاه‌ها را دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: یکسان‌سازی فرمت مستندات با فرمت مورد تایید مدیریت شبکه برق ایران برای اعمال تغییرات و توسعه ایستگاه‌ها از مزایای این پروژه بود که به منظور ایجاد وحدت رویه و تسریع در انجام امور مرتبط با نگهداری تجهیزات تله متری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد اجرا شده است.

مسئول گروه اسکادا و تله متری شرکت برق منطقه‌‌ای یزد همچنین بیان کرد: دیسپاچینگ منطقه یزد، اولین دیسپاچینگ منطقه‌‌ای است که واگذاری تجهیزات تله متری پروژه مرکز جدید دیسپاچینگ ملی به آن انجام می‌شود و این موضوع نشان از توانمندی و تخصص بالای کارشناسان فنی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد است.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا