دبیر هیات والیبال استان یزد با اشاره به حضور شش نماینده از والیبال استان یزد در لیگ‌های کشوری، سال جاری را با وجود شیوع کرونا از این لحاظ سالی پرمشغله در کنار سایر اقدامات خواند و ارتقای جایگاه والیبال استان به هشتم کشوری را قابل توجه عنوان کرد.

یزدفردا: «حسن محفوظی» گفت: با وجود مشکلات ایجاد شده از سوی کرونا برای ورزش کشور، والیبال یزد سال پر مشغله‌ای را به لحاظ حضور تیم‌های استان در رقابت‌های لیگ‌های کشوری دارد چرا که در حال حاضر استان یزد در مجموع  شش تیم در لیگ‌های کشوری دارد که برخی از آنها نیز دستاورد خوبی برای والیبال یزد محسوب می‌شوند.

وی در این باره تصریح کرد: استان یزد هم‌اکنون دو تیم «خاتم اردکان» و «شهداب یزد» را در سوپر لیگ والیبال مردان کشور دارد که البته تاکنون تیم شهداب از عملکرد و نتایج بهتری برخوردار بوده است.

محفوظی ادامه داد:  تیم صنایع اردکان نیز نمیانده استان در مسابقات دسته یک مردان کشور و دو تیم «جوانان زرتشتی» و «آریا پارس تفت» نیز در لیگ دسته یک بانوان شرکت دارند و در سری ب مسابقات دسته یک نیز از استان یزد تیم شهداب جوان حضور دارد.

وی با بیان این که متاسفانه به دنبال شیوع کرونا برخی از برنامه‌های هیات مانند کلاس‌های آموزش داوری و مربیگری لغو و تعطیل شد، گفت: البته با این وجود چهار دوره کلاس تئوری در این حوزه به صورت مجازی در استان برگزار شد که از این لحاظ جزو استان‌های رکوردار کشور بودیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه هیات والیبال استان یزد برای اولین بار در بین هیات‌های استانی والیبال به جایگاه هشتم کشور صعود کرده و این در حالی است که سابقاً این جایگاه رتبه‌های کمتر بیستم کشور بوده لذا این ارتقا بسیار قابل توجه است.

دبیر هیات والیبال استان در رابطه با اقدامات هیات جهت استعدادیابی در این رشته ورزشی در استان نیز بیان کرد:  کانون‌ها و آکادمی‌های فعالی در استان در این زمینه فعالیت دارند که هرچند به دلیل شرایط کرونا هم‌اکنون تعطیل هستند ولی قطعاً با بهبود شرایط فعالیت آنها از سر گرفته خواهد شد و با توجه به این که سال آینده ایران میزبان مسابقات نوجوان جهان نیز خواهد بود قطعاً شرایط استعدادیابی به صورت فشرده‌تر و بهتر در دستور کار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: خوشبختانه از استان یزد «امین خواجه خلیلی» یکی از اعضای تیم ملی والیبال نوجوان کشورمان است که سال گذشته به همراه تیم ملی به مسابقات جهانی اعزام شد و امیدواریم امسال نیز بازیکنان خوبی را از استان یزد در اردوهای ملی داشته باشیم.

محفوظی در پایان با بیان این که خوشبختانه ترکیب نسبتاً خوبی از بازیکنان بومی در تیم‌های لیگی استان وجو.د دارد، گفت: ۷۰ درصد بازیکنان دو تیم والیبال بانوان استان در لیگ یک کشور بومی هستند، همچنین ۲۰ درصد از بازیکنان تیم‌های  شهداب و خاتم در رقابت‌های لیگ برتر مردان کشور بومی هستند که شاید ترکیب مطلوبی به نظر نرسد ولی باید توجه داشت که داستان رقابت‌های سوپر لیگ متفاوت از سایر لیگ‌هاست.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا